The Irishman 2019

کارگردان : Martin Scorsese

بازیگران : Robert De Niro ، Al Pacino ، Joe Pesci

ژانر : Biography, Crime, Drama

94/100
8.1/163,529
99%
x
رای دهید
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
ادامه متن ... طی دهه ۱۹۵۰ میلادی، یک راننده کامیون به نام فرانک شیرن، بخشی از محموله خود را به گانگسترهای محلی می‌فروشد و از این طریق با رهبر خانواده مافیایی بوفالینو ارتباط برقرار می‌کند. در ادامه، او همکاری خود را با این باند تبهکار می‌کند. در ادامه، او همکاری خود را با این باند تبهکار آغاز می‌کند و…

نظرات کاربران

امتیاز کاربران

ارسال نظر
8.6
17 رای مثبت :
0 رای بی طرف :
1 رای منفی :

نطرات کاربران

10
بالاخره امروز فیلم‌ مرد ایرلندی رو دیدم و میشه گفت تقریبا لذت بردم .کاملا درام ولی دلچسب و دلنشین.بازی رابرت دنیرو واقعا عالی بود و غرق نقش خود شده بود و مخصوصاً خنده های معروفش (:شخصیت پردازی فیلم خوب بود ، از نظرم بیشتر شخصیت ها معروف فیلم بازی خوبی ارائه دادن و دوست داشتنی بودن.بازی الپاچینو که کاملا عالی بود نقش خوبی را بازی کرد.تنهایی عیبی که میتونم به فیلم بگیرم مدت زمان طولانی فیلم بود، اگه تو قالب یه سریال پخش میشد میتونست بهتر باشه.
10
اسکورسیزی استاد ساختن فیلمهای گنگستریه. بعد از راننده تاکسی، کازینو و رفقای خوب که هرکدوم شاهکارهای سینما هستن حالا همه اون تجربیات و دستاوردهاش رو وارد فیلم جدیدش کرده. ایرلندی درواقع شباهت زیادی به رفقای خوب داره ولی بشدت هم باهاش متفاوت هست. یکی از بهترین خصوصیات فیلم شخصیت پردازی عالی هست. فرانک با بازی بی نظیر رابرت دنیرو (مخصوصا در نیم ساعت پایانی) شخصی هست که وارد شدنش به دنیای مافیا فقط تامین نیازهای خانواده ش هست و ابدا عطشی برای بقدرت رسیدن بیشتر نداره. راسل (یکی از بهترین بازی های جو پشی) که رفتارش بیشتر شبیه یه پدر دلسوز هست و منافع جمعی براش اهمیت زیادی داره ولی در زمانش تبدیل به مافیای بی رحمی میشه که دوستان نزدیکش رو هم میکشه. جیمی هم با بازی فوق العاده آل پاچینو یه رئیس اتحادیه هست که فریادهای زیادش در طول روز بخاطر عصبانیتها، فحش دادن ها و حرص خوردن ها باعث میشه شب از فرط خستگی زودتر از همه خوابش ببره.فیلم باوجود مدت زمان زیاد ابدا خسته کننده جلوه نمیکنه. بازیگرها همه به دوران شکوه خودشون برگشتن. کارگردان در ساختن یک فیلم گانگستری جنایی بهتر از همیشه بوده و شخصیتهارو بهتر از همیشه پرداخت کرده و پایان بندی عالی تری خلق کرده. ایرلندی شاهکاری به تمام معناس.
7
یک داستان مافیایی پیچیده که بر اساس کتاب (شنیدم که خونه ها رو رنگ میکنی ) ساخته شده، بسیار طولانی بسیار با جزییات و بسیار پر شخصیت تعداد شخصیتهای فیلم به قدری زیاده که بعد از اینکه تیتراژ رو میبینی نمیدونی این شخصیت‌ها کی بودن، اینکه هرکسی تو فیلم یه اتیکتی داره به نظرم بسیار بچه‌گانه و ابتدایی بود و تعداد کاراکترها بسیار گیج کننده، داستان بسیار شبیه به کازینو و رفقای خوب بود و اصلا اون چیزی نبود که انتظار داشتم.
9
درام خوب بود که داستانش رو با تمام جزیات پیش میبرد،انگار دو فیلم خوش ساخت رو به هم وصل کردنبازی ها خیلی عالی و درخشان بود (مخصوصا ال پاچینو) این مورد رو حتی ندید از روی اسامی هم میشه فهمید.بیشتر شباهت رو به رفقای خوب داره ولی بنظرم از اون فیلم ضعیف تر هست.تنها مشکلی که بنظر من داشت این بود که دلیلی برای ادامه همکاری شخصیت اصلی با مافیا (که شغل پر ریسکی هست ) وجود نداشت.نه غرق پول بودو نه از کارش لذت میبرد و کار ها رو به شکل رباتی انجام میداد .البته من فکر میکنم تو راهی افتاده بود که برگشتی نداشت ولی همین مورد هم باید بهش پرداخت بیشتری میشد.
8
باید بگم که باز بزرگان شاهکار آفریدند.کنار هم قرار گرفتن پیرمردان دوست داشتنی یک اثر زیبا خلق کرد.اسکورسیزی و کارگردانی اسکورسیزی وار عالی بود..آلپاچینو فوق العاده بود و میتوان او را از شانس های اصلی گلدن گلوب و اسکار امسال دانست.و البته رابرت دنیرو ،او هم بازی فوق العاده ای از خودش به نمایش گذاشت.هر قسمت از فیلم که این دو بزرگ کنار هم بازی میکردن عالی بود.راجع به داستان و طولانی بودن کار هم بگم که به زیبایی داستان در ۳ ساعت و خرده ای پرداخته شده بود و از نظر بنده این کار اصلا بی خود و بی جهت طولانی نبود
9
خیلی طولانی بود ولی لذت بردم، اونایی که مث من عاشق فیلمای مافیایی هستن حتما لذت خواهند برد.همون چیزی که انتظار داشتم از اسکورسیزی.بازیا فوق العاده بود مخصوصا بازی آلپاچینو ، که یه شور خاصی توی بازیش و کاراکترش بود و به نظرم گلدن گلوب نقش مکمل رو میگیره.تنها سکانسی که میشد طبیعی ترش کرد سکانس زدن صاحب فروشگاه بود که باید بگم با اینکه دنیرو رو خیلی دوست دارم اما اون سکانس رو مصنوعی بازی کرده بود ولی در طول فیلم بازی خوبی رو ازش شاهد بودیم.تو حال و هوای رفقای خوب بود فیلم ..به قول دوستان مارتینی وار
10
واقعا با دیدن این فیلم یاد ضرب المثل خودمون افتادم که.دود از کنده بلند میشه.واقعا بازی بی نظیر رابرت دنیرو،آلپاچینو،جو پسکی.اولین چیزیه ه توو فیلم باهاش مواجه میشی.داستان فوق العاده جذاب و روو کوچکترین نکات هم دقت شده.همه چی این فیلم عالی بود.
10
بلاخره بعد از کلی انتظار مرد ایرلندی رو دیدم و کاملا در حد انتظارات بود.از اول هم میشد حدس زد شاهد چه جور فیلمی هستیم اسکورسیزی بعد از مدت ها یه فیلم جنایی و گانگستری عالی تحویلمون داد.بازیگر ها هم که نیازی به تعریف ندارن رابرت دنیرو که قبلا هم زیاد با اسکورسیزی همکاری داشت و آلپاچینو که با اینکه تازه از دقایق ۴۰ به بعد وارد داستان میشه همچنان عالیه و از شانس های اصلی اسکار میتونه باشه و جو پشی که قبلا تو رفقای خوب و کازینو با اسکورسیزی همکاری داشت.کارگردانی و فیلمنامه خیلی خوب و پخته ای رو شاهدیم و موسیقی و فیلمبرداری عالی هم داره.فیلم شروع خیلی خوبی داره و شخصیت پردازی خوبی و با کاراکتر فرانک شیران شروع میکنه.فیلم با اینکه حدود ۳ ساعتو نیمه ولی اصلا از ریتم نمیفته و متوجه گذر زمان نمیشین.برای من در کنار پاراسایت بهترین فیلم امساله.
10
ایرلندی جدیدترین ساخته جدید اسکورسیزی اخیرا توسط شبکه نتفلیکس پخش شده که مارتین اینبار با آوردن ستارگانی مثل رابرت دنیرو که روزگاری باهاش فیلمهای زیادی ساخته بود و آلپاچینو ستاره سینمای هالیوود در دهه هفتاد و تا نود و جو پشی که 2 فیلم درخشان یعنی رفقای خوب و کازینو رو باهاش کار کرده بودند کلید زد.فیلم زمان سه نیم ساعته داره که شاید به مذاق بعضیا خوششون نیاد اما اگر عاشق سینما و بخصوص فیلمایی مافیایی باشین هر چیزی که از یه فیلم جنایی و مافیایی بخواین ایرلندی بهتون میده.در وهله اول چیزی که واقعا اسکورسیزی با دقت زیادی روش کار کرده کارگردانی و تدوین و تصویرسازی فوقالعاده هستش.داستان در چندین دهه آمریکا میگذرد که بخوبی ما شاهد تغییرات در صحنه پردازی ،گریم و بازیها هستیم.گروه بازیگری نقطه عطف این فیلم به شمار میره رابرت دنیرو و آلپاچینو که سنشون کم کم داره به هشتاد میرسه بخوبی نقششون رو ایفا کردن اون انرژی که آلپاچینو واسه فیلم میزاشت بخوبی ما رو به یاد بازیهای درخشانش در فیلمایی نظیر پدرخوانده،بعد از ظهر سگی،صورت زخمی و....مینداخت.جو پشی هم که 10 سالی میشد که بازنشسته شده بود باز هم تو یه نقش کاملا متفاوت از کارهای قبلی مارتین اینبار تو نقش یه رئیس مافیا آروم و صبور در یک کلا م بی نظیر بود.داستان فیلم شروع فوق العاده ای داره و شخصیت پردازی خوبی روی فرانک شیرن(رابرت دنیرو)صورت گرفته و بخوبی آشنایی اون با جو پشی و تبدیل شدنش به یه آدمکش و بعد از اون آشنایی با آلپاچینو داشت.ایرلندی زیاد زرق و برق ندارد مارتین تو این فیلم حتی یه بازیگر زن جذاب هم استفاده نکرده نیومده رو پاهای فلان بازیگر خوشگل زن کلوزآپ بکنه یا از بازیگران جوان استفاده بکنه بلکه با قراردادن 3 تا پیرمرد دوباره اونهارو به دوران طلاییشون برد و یه اثر ماندگار رو خلق کرد که ارزش اینو داره که چندین بار تماشا کرد.نکته مهم:من خودم فیلم رو که دیدم تقریبا 1 ساعت از داستان که میگذره شاهد حضور جیمی هوفا(آل پاچینو) هستیم داستان از اینجا تا حدودی پیچیده میشه و بخصوص اینکه اسامی زیادی تو دل داستان گفته میشه و ممکنه برای بعضیا گیج کننده باشه.خود من یه مقدار که گذشت خط داستانی رو گم کردم و دوباره از جایی که جیمی هوفا اومد تماشا کردم.حتما حتما با دقت زیاد فیلم رو ببینید اگر خط داستانی رو گم کردین دو مرتبه فیلم رو ببینین وگرنه هیچی تا پایان داستان نخواهید فهمید .
10
یه روایت مافیایی دیگه از اسکورسیزی.فیلم ۳ساعت و نیم هستش و به نظر طولانی و خسته کننده میاد.اما خداروشکر با فیلمی طرفیم که گذر زمان رو توش احساس نمیکنیم و این ویژگی فیلمای خوبه.پس اگه وقتتون آزاده و مشغله ندارید بشینید با حوصله فیلمو ببینید چون انقد خوبه که خسته کننده نیست.بازیها مثل همیشه عالین و در سطح بالایی قرار دارن و هرچه فیلم جلوتر میره پیری بازیگرا تو ذوق نمیزنه((به جز اون سکانسایی که باید پیر باشن )) بیشتر از همه بازی و نقش آل پاچینو رو پسندیدم و آفرین به این مرد واقعا ! موسیقی فیلم عالی.فیلمبرداری و تدوین و شات و اینجور چیزا توی فیلمای اسکورسیزی مگه میشه خوب نباشه !!!تکنولوژی یا افکت جوان سازی بازیگرا هم خیلی خوب بود خدایی ، من که خوشم اومد.اولش معلومه که افکت پیاده کردن ولی رفته رفته تو فیلم جا میفته من که مشکلی نداشتم باهاش .فیلم هم تکراری نیست ، بعضیا به کازینو و رفقای خوب تشبیهش کردن ، طبق اون چیزی که خودم دیدم نظر شخصیم اینه که این فیلم نسبت به اونا متفاوت بود .در آخر اینکه اگه عاشق فیلم های مافیایی هستید این فیلم رو از دست ندید.
10
یک ظرافت و روان بودن خاصی در داستان سرایی مرد ایرلندی وجود دارد که طی مدت زمان طولانی دویست و ده دقیقه احساس خستگی نمی کنید ؛ مرد ایرلندی نتیجه کوله باری از تجربه و نبوغ از نقاش و مهندس خلق دنیای گانگستری مارتین اسکورسیزی است ، در تصویر سازی ها خلاق است و پویا ، و در فیلمنامه پر مغز و منسجم و انسانی . مثلث حیرت آور فیلم هم که ترکیبی از رابرت دنیرو ، جو پشی و آل پاچینو ، یک حماسه جنایی پخته و معنا گرا را بوجود آورده است . مرگ در آخرین اثر اسکورسیزی جایگاه ویژه ای دارد ، مانند آنتاگونیستی ست در فیلم که به چشم حقارت به انسانها می‌نگرد و در عین حال پروتاگونیستی است که عدالت را اساس کارش میداند و قدرتمند و ضعیف برایش فرقی نمیکند . فیلم در آخر با این سوال به پایان می رسد : آیا متوجه رفتار هایمان هستیم ؟ آیا طمع و جرم و قدرت طلبی همیشه در یاد ها خواهد ماند و وقتی مرگ نزدیک تر از هر زمان دیگری به ما چشم غره میکند ، آیا این همه بد بودن ارزشش را داشت ؟
8
بازگشت آقای گانگستر..مارتین اسکورسیزی در آخرین ساخته خود همچنان نشان می‌دهد که شور و حال ایام قدیم را حفظ کرده است. فیلم شروع نسبتا خوبی دارد اما تا نیمه فیلم کمی ریتم اذیت کننده ای دارد (سکانس های اضافی و غیر ضروری زیادی به چشم می‌آیند که در صورت نبود هم لطمه ای به داستان وارد نمی‌شد) اما 90 دقیقه پایانی فیلم بسیار خوب و و با تمرکز روی داستان اصلی پیش رفت که از این لحاظ کاملا یاد شاهکار اسکورسیزی رفقای خوب افتادم. فیلم از لحاظ فنی هم در جایگاه بسیار بالایی قرار دارد و از این حیث جای هیچ حرفی نمی گذارد. موسیقی متن، تدوین و فیلمبرداری بسیار عالی کار شده اند. اما بازیها. آل پاچینو در این فیلم فوق العاده عالی نقش جیمی هافا را بازی میکند و سزاوار دریافت اسکار نقش مکمل است. جو پشی در جایگاه بعدی قرار می‌گیرد و همچنان ثابت می‌کند کاملا مناسب براي این نقش ها است. دنیرو هم بازی خوبی ارائه داد. (تماشای این سه بازیگز طراز اول در کنار هم بسیار لذت بخش است) در کل این فیلم جزو بهترین های امسال به شمار می‌رود و شانس زیادی برای کسب جوایز اسکار دارد.
7
پس از کلنجار رفتن با خودم سر دیدن یا ندیدن این فیلم با توجه به مدت زمان طولانی و ژانر فیلم و سلیقه ای فیلمی که از خودم سراغ دارم دیشب بلاخره موفق به دیدن آیریش من شدم.شاید مقایسه در اینجا درست نباشه ولی برخلاف روزی روزگاری در هالیوود که از نظر من خیلی ضعیف ظاهر شد این فیلم از لحاظ فیلمنامه و داستان و بازیه بازیگران در جایگاه بالاتری قرار میگیره. دیدن سه اسطوره دنیای سینما در کنار هم به تنهایی انگیزه کافی برای دیدن این فیلم رو به شما میده. چیزی که متاسفانه نقطه منفی این فیلم به شمار میاد طولانی بودن فیلم هست که با توجه به نبودن زیاد هیجان در فیلم اون رو خسته کننده کرده.و اما فیلم همون حس و حال جنایی فیلم های اسکورسیزی رو داره، تا لحظه ی آخر شما رو میکشه تا ببینید ماجرا به کجا ختم میشه.همچنین پر از اتفاقات تاریخی هست که اگر کسی باشین مثل من که زیاد از تاریخ اون زمان آمریکا چیزی‌ نمیدونه فیلم در بعضی جاها براتون گنگ می مونه. اگه‌ بخوایم فیلم رو به بخش های مختلف تقسیم‌ کنیم، یک ساعت و نیم آخر فیلم رو بیشتر دوست داشتم.
9
انصافا دنیرو تو این سن چه شخصیتی رو بازی کرده.چه بازی ای کرده خدایی انصافا اسکار حقشه والا.چه میمیکهای صورتی جه طرز راه رفتنی چه حرف زدن کلا خیلی خفن بود بازیش .ال پاچینو هم تو نقش مکمل عالی بوده.اصلا کلا ایریشمن لایق خیلی جایزه اس‌
10
همین الان مرد ایرلندی رو تموم کردم ..باید بگم یکی از شاهکارهای به یادماندنی ادوار تاریخ در ژانر جنایی گنگستری رو شاهد هستیم که اسکورسیزی تمام تجربیات و دستاوردهای حاصل از سالیان گذشته رو در این اثر یکجا با هم جمع و ادغامشون کرده و نتیجه کار هم خوب از آب در اومده، یک اثر کاملا پخته و عمیق، روایتگر داستانی تبهکارانه و سرشار از جرم و جنایت که با خشونت همراه بوده و مثلث جذاب جو پشی، دنیرو و آلپاچینو رو درون خودش جای داده و یکی از بهترین نقش آفرینی های خودشون رو تجربه کردن. اسکورسیزی نشون داد قهرمان بلامنازع دنیای تبهکاران و یکی از بهترین نمایش های حضور گنگستر ها در تاریخ سینما رو رقم زده، حضور بازیگران سرشناس و شاخص سینما باعث شکل گیری سه شخصیت قوی و منسجمی شده که خوب پرورش داده شدن و شخصیت پردازی عمیقی دارن و پیوند خوبی رو بین هم تشکیل دادن. روایت قصه چنان نفس گیر و میخکوب کننده هستش و در فیلم نامه و کارگردانی محکم و استوار که حتی یک لحظه هم بیننده دچار خستگی و درمانده نمیشه و از ابتدا تا انتهای فیلم همراه شخصیت ها و داستان پیش میره، بازی های دیدنی و خیره کننده فیلمنامه عالی و پایان بندی خوب اثر همه و همه باعث شده شاهد یک اثر تمام و کمال بی عیب و نقص باشیم.

نقد منتقدین

امتیاز منتقدین

89
8 رای مثبت :
0 رای بی طرف :
0 رای منفی :

نظرات منتقدین

100
مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese) یکی از غول‌های ژانر گنگستری است. Goodfellas «رفقای خوب» یکی از بهترین فیلم‌های اوست و تنها ایرادی که می‌توان به Casino «کازینو» گرفت این است که به خوبی Goodfellas نیست. اما اسکورسیزی کاملا سبک خاصی در این ژانر خلق کرده و کاملا منطقی است که با The Irishman «مرد ایرلندی» دوباره به این ژانر برگردد، جایی که نگاه عمیقی به آمریکای پس از جنگ دارد. اگرچه شاید برخی امروزه با سبک اسکورسیزی مشکل داشته باشند، اما The Irishman به این دلیل به موفقیت می‌رسد که چیزی فراتر از یک داستان گنگستری است. به جای آن اسکورسیزی نگاهی به آسیب‌های جنگ جهانی دوم روی نسلی از مردان دارد که ابراز خشونت را وظیفه خودشان می‌دانستند. این فیلمی است که نشان می‌دهد برادری برای کسانی که بویی از احساسات نبرده و فقط به فکر منافع خودشان هستند معنایی ندارد. The Irishman با حضور سه بازیگر افسانه‌ای که بار دیگر به ما یادآوری می‌کنند چرا افسانه‌های سینما هستند، نگاهی عمیق به نیمه دوم قرن بیستم دارد، آن هم در حالی که اسکورسیزی اصلا مهارت خودش در این ژانر را از دست نداده است.
100
« ایرلندی » یکی از پروژه های مورد علاقه مارتین اسکورسیزی بود که بیش از یک دهه خیال ساخت آن را در ذهنش مرور می کرد اما مطابق انتظار، در آن مقطع هیچ استودیویی حاضر به سرمایه گذاری هنگفت بر روی این پروژه نبود. استودیوها معتقد بودند که دوره ساخت آثار موفق در گیشه به سبک اسکورسیزی گذشته و او باید راه های کم هزینه تری را برای فیلمسازی انتخاب نماید. با اینحال یک دهه بعد سرانجام این نتفلیکس بود که در ادامه جاه طلبی های بی پایان خود،حاضر شد بودجه 150 میلیون دلاری را در اختیار مارتین اسکورسیزی قرار دهد و یکی از اصلی ترین شرایط این فیلمساز که عدم دخالت در نحوه فیلمسازی اش بود را رعایت نماید. تصمیم مهم و پر از ریسکی که باعث شد اسکورسیزی با خیال راحت اثر نزدیک به 4 ساعته خود را بسازد و کوچکترین دخالتی را در پروژه خود نبیند. ( خواندن ادامه مطلب بخش هایی از داستان را لو می دهد )
100
«مرد ایرلندی» با شروع خود نوید تماشای یک فیلم جذاب دیگر از «مارتین اسکورسیزی» را می دهد. در بازگشت او با این فیلم به دنیای گنگستری هیچ اثری از فیلمسازی که سالهای پاییزی عمرش را سپری می کند ، دیده نمی شود. او به عنوان یک قصه پرداز و تصویرپرداز همان تاثیرگذاری و اهمیت همیشگی اش را دارد. اسکورسیزی در فیلم جدیدش تمام قواعد فیلمسازی در استفاده از فلش بک ها و مفاهیم سرعت و ساختار روایت را زیر و رو کرده است. او در 76 سالگی روی آنگ لی (بدون اینکه با سرعت فریم بالا چشممان را اذیت کند) و تارانتینو (بدون اینکه تاریخ را به تمسخر بگیرد) در استفاده از تکنولوژی کم کرده است. مرد ایرلندی فیلمی نفس گیر است که از نگاه گنگستری به تاریخ آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم تا رسوایی واترگیت می پردازد. مانند دیگر فیلم درجه یک امسال یعنی «درد و افتخار» ساخته ی «پدرو آلمادوار» ، مرد ایرلندی نیز به مصائب پیر شدن مثل از دست دادن دندانها ، ضعیف شدن زانوها و طرد شدن توسط عزیزان گریزی می زند.
88
« مارتین اسکورسیزی » با توجه به آزادی‌ای که از سوی شبکه‌ی Netflix به او اعطا شده است توانسته تا روایتی پیچیده و به لحاظ بصری بسیار جذاب درباره‌ی یکی از آدم‌کش‌های گروه‌های مافیایی به نام « فرانک شیران » ( با بازی رابرت دنیرو ) خلق بکند و در این پروسه با یک سری از دوستان قدیمیش همکاری مجدد داشته باشد و با برخی افراد جدیدتر نیز کار بکند. اگرچه که ۲۰۹ دقیقه برای یک روایت مینی‌سریال گونه احتمال زمان مناسبی باید باشد اما برای یک ارائه‌ی سینمایی کمی بیش از حد طولانی است ( علی‌الخصوص بدون وقفه‌ای در میانه‌ی اثر، شاید بودن همچین موردی می‌توانست باعث بالاتر رفتن کیفیت تجربه‌‌ی این بشود ). بخش میانی طولانی فیلم که بیش از ۶۵٪ آن را تشکیل می‌دهد، تقریبا بی‌نقص و کامل است؛ بیش از دو ساعت درام درگیرکننده که به اندازه‌ی هر چیزی که اسکورسیزی در دوران کاری خود ساخته خوب است. اما فیلم از یک ۴۵ دقیقه‌ی ابتدایی که بدون تمرکز کافی ساخته شده است و یک نیم‌ساعت پایانی متوسط رنج می‌برد.
85
فیلم جدید مارتین اسکورسیزی، که با نام The Irishman شناخته می‌شود و اقتباسی است از کتاب I Heard You Paint Houses نوشته‌ی چالز برنت، یک اثر سه ساعت و نیمه‌ی کامل، مترقی و بسیار جذاب است که چیزهای زیادی به سینمای مارتین اسکورسیزی اضافه می‌کند و خود با چیزهای زیادی از سینمای او درگیر است. اما مهم‌ترین مسئله در فیلم مرد ایرلندی مسئله‌ی زمان است. درگیری با زمان در تمام فیلم جاری است و این موضوع به وضوح مشخص است. آن‌چه می‌تواند در رسیدن به برداشتی صحیح و درکی بهتر از فیلم فوق‌العاده‌ی مارتین اسکورسیزی بزرگ مخاطب را یاری دهد نیز توجه به فاکتور زمان است.
80
«مرد ایرلندی» را می‌توان بدون هیچ‌گونه اضافه‌گویی در یک عبارت خلاصه کرد:«بهترین فیلم سال 2019». این درامِ گنگستری بسیار طولانی است، اما مخاطب را لحظه‌ای خسته نمی‌کند. کارگردان با تجربه‌ی آن یعنی مارتین اسکورسیزی، و بازیگران نامدارش یعنی رابرت دنیرو، آل پاچینو و جو پشی همگی افرادی سالخورده به شمار می‌روند، اما این فیلم هرگز چنین حسی را منتقل نمی‌کند که در حال تماشای چندتا پیرمردِ بی‌حال و فرسوده هستید، عظمتِ نقش‌آفرینی این بازیگران حتی در این سن و سال، قابل مشاهده است! تکنولوژی به کار گرفته شده در فیلم Irishman به‌شدت تحسین‌برانگیز است و کمک کرده تا برهه‌های مختلفِ زندگی فرانک شیرانِ ایرلندی را مشاهده کنیم. داستانِ قدرتمند و تاثیرگذار به همراهِ کمالی که اسکورسیزی در هنرِ کارگردانی به آن رسیده، باعث می‌شوند این اثر بسیار متفاوت باشد.
70
فیلم The Irishman در پلان اول خود در فصل خانه سالمندان و حرکت ترکینگ دوربین به فضاهای مختلف خانه سالمندان شکل فضاسازی خود را مشخص میکند، و در همان خانه به نوعی از کهن بودن و قدمت قصه خود میگوید.سپس با صدای خارج از قاب و شخصیت اصلی قصه و راوی قصه روبرو شویم.زمانی که فرانک در پیری به دوربین یعنی برای مخاطب قصش را شرح میدهد و این شیوه قصه گویی کلاسیک هم بخوبی ارتباط مخاطب با فیلم را در چند دقیقه اول برقرار میکند و هم فلش بک های اسکورسیزی برای تعریف قصه با تدوین دقیق.نشان از قصه ای پر از ماجرا و جنب و جوش میدهد.و زمانی که فرانک از برنامه سفرش با راسل میگوید در نریشن های خوب فرانک.
90
مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese) کارگردان و استادی بزرگ و کار بلد در ساخت فیلم‌ هایی با موضوع ، مافیا و تبهکاران است . رفقای خوب ، کازینو ، رفتگان و… از بهترین آثار او در این زمینه هستند که میتوان به آنها اشاره کرد.اسکورسیزی به راحتی میتواند ، زندگی مافیا و تبهکاران شرور را به بهترین نحوه ممکن به طرزی شگفت انگیز و با دقت تمام به تصویر بکشد.این امر شاید به سبب این باشد که اسکورسیزی در نیویورک بدنیا آمده و در همان جا هم بزرگ شده است.به همین دلیل فرهنگ گروه های تبهکاری و مافیا را از نزدیک دیده است و کاملا با آن آشناست. در فیلم مرد ایرلندی ، نیز اسکورسیزی کوشیده است ، تا دوران طلایی مافیا در آمریکا ( در دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی ) و همچنین نحوه زایش و آموزش یک قاتل در یکی از باندهای تبهکارانه را برای مخاطب مجسم کند و در این بین نگاهی ژرفندیشانه به آمریکای پس از جنگ دارد.و جالب است او همچنان توانایی خارق العاده خودش در این ژانر مخصوص به خودش را همچنان از دست نداده است.اسکورسیزی در این فیلم همچون بیشتر فیلم هایش ، نگاهی عمیق به موضوعات مختلف دارد و طرز این نگاه را در فضایی شخصی و با حس و حال مخصوص به خودش به وجود آورده است
در حال حاضر نقدی وجود ندارد.

کارگردان : Martin Scorsese

تهیه کننده : Gastón Pavlovich

نویسنده : Charles Brandt (book), Steven Zaillian (screenplay)

عامل نقش
Robert De Niro Frank 'The Irishman' Sheeran
Al Pacino Jimmy Hoffa
Joe Pesci Russell Bufalino
Harvey Keitel Angelo Bruno
Jesse Plemons Chuckie O'Brien
Ray Romano Bill Bufalino
Bobby Cannavale Felix ‘Skinny Razor’ DiTullio
Anna Paquin Peggy Sheeran
Stephen Graham Anthony Provenzano
Kathrine Narducci Carrie Bufalino

مذاکرات مارتین اسکورسیزی برای پخش فیلم Killers of the Flower Moon در نتفلیکس یا اپل

چند سال پیش بود که کارگردان افسانه ای مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese) و کمپانی پارامونت بر سر بودجه فیلم The Irishman «مرد ایرلندی» به مشکل خوردند و پارامونت به اسکورسیزی گفت که باید به دنبال همکاران دیگری برای ساخت این فیلم باشد. این کارگردان برنده جایزه اسکار فکرش زا نمی کرد که استریمینگی پیدا شود …

۱۳۹۹-۰۱-۲۳ تعداد بازدید :515 مشاهده خبر

اولین تریلر از فیلم Coffee and Kareem با بازی اد هلمز منتشر شد!

استریمینگ نتفلیکس اولین تریلر از فیلم کمدی اوریجینال جدیدش به نام Coffee and Kareem «قهوه و کریم» را منتشر کرد که شما عزیزان می توانید این تریلر را در بالا تماشا نمایید. وظیفه کارگردانی این فیلم بر عهده مایکل داوس (Michael Dowse) می باشد که کارگردانی فیلم های کمدی دیگری مثل Goon «گون» و What …

۱۳۹۹-۰۱-۶ تعداد بازدید :389 مشاهده خبر

لیست کامل برندگان اسکار ۲۰۲۰ – فیلم Parasite بهترین فیلم

فصل سینمایی ۲۰۱۹ نیز با اسکار ۲۰۲۰ به پایان رسید و فیلم جوکر (Joker) با ۱۱ نامزدی از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردان (Todd Phillips) پیشتاز مراسم میباشد و نزدیک ترین رقبای آن The Irishman, Once Upon a Time in Hollywood و ۱۹۱۷ هستند با ۱۰ نامزدی از جمله بهترین فیلم، کارگردان و فیلمنامه … …

۱۳۹۸-۱۱-۲۱ تعداد بازدید :1349 مشاهده خبر

کوئنتین تارانتینو: کارگردانی بازی جوان ها است و فکر می کنم که پیشکسوت شده ام!

پایان برای کوئنتین تارانتینو «Quentin Tarantino» نزدیک است. فیلمساز برنده‌ی اسکار از زمان اکران Once Upon a Time In Hollywood «روزی روزگاری در هالیوود» تأکید کرده است که طبق اعلام قبلی با دهمین فیلمش بازنشسته خواهد شد و این بدان معناست که او تنها یک فیلم بلند دیگر خواهد ساخت. تارانتینو هنر را با نوشتن کتاب، …

۱۳۹۸-۱۱-۳ تعداد بازدید :244 مشاهده خبر

بردلی کوپر در فیلم بیوگرافی لئونارد برنستین به تهیه کنندگی استیون اسپیلبرگ و مارتین اسکورسیزی، بازیگر و کارگردان خواهد بود

فیلم بیوگرافی لئونارد برنستین ـه بردلی کوپر (Bradley Cooper) توسط نتفلیکس خریداری شد. این پروژه که اولین بار در سال ۲۰۱۸ معرفی شد و دومین فیلم کوپر پس از A Star is Born «ستاره‌ای متولد شده است» در مقام کارگردان خواهد بود. کوپر در این فیلم نقش برنستین را بازی می‌کند و نگارش فیلمنامه به …

۱۳۹۸-۱۱-۲ تعداد بازدید :288 مشاهده خبر

نامزدهای اسکار ۲۰۲۰ معرفی شدند

و سرانجام نامزدهای اسکار ۲۰۲۰ دقایقی پیش اعلام شدند و فیلم Joker با انتخاب در ۱۱ بخش مختلف در صدر بیشترین تعداد نامزدی از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردان قرار دارد و رابرت دنیرویی که با انتخاب نشدنش در گلدن گلوب امسال به بعنوان نامزدهای بهترین بازیگر نقش اول مرد فیلم های درام همه …

۱۳۹۸-۱۰-۲۳ تعداد بازدید :876 مشاهده خبر

برندگان جوایز سالانه‌ی انجمن منتقدان ۲۰۲۰ (Critics’ Choice Awards): بهترین فیلم برای Once Upon A Time In Hollywood

ساعاتی پیش جوایز سالانه‌ی انجمن منتقدان ۲۰۲۰ (Critics’ Choice Awards) اعلام و اعطا شد و فیلم Once Upon A Time In Hollywood کاری از Quentin Tarantino عنوان بهترین فیلم این دوره را برای خود کرد…. به گزارش آریامووی، در مراسم سالانه ی انجمن منتقدان، در بخش تلویزیونی نیز Fleabag بهترین سریال کمدی و  Succession بهترین …

تعداد بازدید :469 مشاهده خبر

اسکار ۲۰۲۰: پیش بینی شانس های دریافت جایزه بهترین فیلم سال

فصل جوایز سینمایی در گام های آخر خود است و در ادامه می خواهیم نگاهی بیندازیم به فیلم هایی که می توان آن ها را شانس های اصلی در رقابت برای بدست آوردن جایزه اسکار بهترین فیلم در سال ۲۰۲۰ دانست. آکادمی اسکار در روز ۱۳ ژانویه اسامی فیلم های نامزد دریافت جایزه در این بخش را …

۱۳۹۸-۱۰-۲۱ تعداد بازدید :621 مشاهده خبر

نامزدهای مراسم انجمن تهیه کنندگان: حضور Knives Out و Little Women بین بهترین فیلم‌های ۲۰۱۹

امروز روز مهمی برای فصل جوایز است. نامزدهای بفتا که چند روز پیش اعلام شدند، نامزدهای مراسم انجمن کارگردانان هم معرفی شده‌اند که در پستی جداگانه آن‌ها را به اطلاع شما رساندیم و حالا نامزدهای بهترین فیلم سال توسط انجمن تهیه کنندگان اعلام شده است. ۱۹۱۷ «۱۹۱۷» Ford v Ferrari «فورد در برابر فراری» The …

۱۳۹۸-۱۰-۱۹ تعداد بازدید :379 مشاهده خبر

نامزدهای مراسم انجمن کارگردانان: موفقیت Parasite، Jojo Rabbit و ۱۹۱۷؛‌ نادیده گرفته شدن Joker

انجمن کارگردانان نامزدهای بهترین فیلم سال ۲۰۱۹ را اعلام کردند که نکته تعجب برانگیز آن حضور تایکا وایتیتی (Taika Waititi) کارگردان Jojo Rabbit «جوجو خرگوش» بین نامزدها، با وجود نادیده گرفته شدن تاد فیلیپس (Todd Phillips) کارگردان Joker «جوکر» و گرتا گرویگ (Greta Gerwig) کارگردان Little Women «زنان کوچک» است. وایتیتی باید با کارگردانان بزرگی …

تعداد بازدید :494 مشاهده خبر