Midsommar 2019

کارگردان : Ari Aster

بازیگران : Florence Pugh ، Jack Reynor ، William Jackson Harper

ژانر : Drama, Horror, Mystery, Thriller

72/100
7.4/50,296
83%
x
رای دهید
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
ادامه متن ... داستان « میدسامر » با فاجعه ای تراژیک برای دنی ( فلورنس پیو ) آغاز می شود که طی آن عزیزانش را از دست می دهد. در این شرایط دنی به شدت از لحاظ روحی شکننده شده و حضور نه چندان موثر نامزدش کریستین ( جک رینور ) نیز کمک چندانی به وضعیت موثر نامزدش کریستین ( جک رینور ) نیز کمک چندانی به وضعیت او نمی کند. در این شرایط و در حالی که دوستانِ کریستین تمایل چندانی به پایداری ارتباط او با دنی ندارند، وی تصمیم می گیرد از دنی درخواست کند تا در سفری که قرار هست به همراه دوستانش به یکی از مناطق دور افتاده سوئد داشته باشند، او را همراهی کند. دنی که در شرایط مناسب روحی قرار ندارد می پذیرد که آنها را همراهی کند اما...

نظرات کاربران

امتیاز کاربران

ارسال نظر
8.5
4 رای مثبت :
0 رای بی طرف :
0 رای منفی :

نطرات کاربران

10
فیلم نیمه تابستان در واقع فیلم خیلی خیلی Mind F..k ی بود و نمیدونم چی چی دربارش بگم. فقط و فقط بگم از نکات مثبتش که بازیگران خیلی عالی تو نقشاشون فرو‌ رفته بودن، فیلمبرداری و موسیقی متن هم که محشر بودن، یکی از بهترین فیلمای ۲۰۱۹ بود از نظر. اگه فیلمو ندیدین حتما در اولین فرصتی که تونستید ذهنتونو آروم کنید، برید ببینیدش چون بعد از دیدنش مغزتون منفجر میشه.
8
«میانه‌ی تابستان» (Midsommar) با یک رویداد تراماتیک شروع می‌شود و یک صحنه‌ی جنسی بسیار شدید و پرحرارت پایان می‌یابد، پایانی که در نتیجه‌ی اقداماتی انتقام‌جویانه شکل می‌گیرد، پایانی که مخاطبان را به لحاظ احساسی تخلیه می‌کند. با این دید که به آن نگاه کنیم می‌بینیم که این اثر در راستای همان مسیر و جهانی است که کارگردان بافیلم«ارثی»(Hereditary) ساخته بود، شاید که او نتوانسته باشد بهترین تصمیمات ممکن را بگیرد اما دیدی که در لایه‌های زیرین اثر وجود دارد از استحکام بالایی برخوردار است. اولین فیلم ترسناک‌ جدی‌ای که در زیر نور خورشید قرار دارد. «میانه‌ی تابستان» داستان خود را در زیر روشنایی نور خورشید تابستانی و چشم‌اندازهای تکان‌دهنده‌ای که به لحاظ روانی آزاردهنده اند تعریف می‌کند. آن پیچیدگی بصری نیروی یکتاکننده‌ی خلق می‌کند که معمولا می‌تواند اثر را در بزنگاه‌های خطرناک نجات بدهد چرا که فیلم‌برداری آکروباتیک و صداگذاری‌های جذب‌کننده‌ی اثر بسیار سحرانگیز عمل می‌کنند.چیز عجیبی نیست که در پایان فیلم «میانه‌ی تابستان» او لبخند پایانی را می‌زند اما البته نه قبل از نقطه‌ی اوجی طولانی و همه‌جانبه که پیش‌زمینه‌ی داستان را ارزشمندتر می‌کند.در کل فیلم خوبی بود.
8
اوایل که فیلم اکران شد جالب بود اکثر منتقدا نوشته بودن یه فیلم mind fu..ker هست و حالا که فیلم رو دیدم واقعا همینطوره و باز هم جالبه با تمام این نظرها خود کارگردان اون رو یه فیلم جدایی و روابط احساسی میدونه تا ترسناک و البته به نظر منم ترسناک نبود. با توجه به زمان طولانی فیلم اصلا این طولانی بودن حس نشد و از بازی فلورنس پو لذت بردم و اری استر از کارگردانان مورد علاقه من خواهد بود.

نقد منتقدین

امتیاز منتقدین

79
7 رای مثبت :
0 رای بی طرف :
0 رای منفی :

نظرات منتقدین

95
آری آستر (Ari Aster) نویسنده و کارگردان فیلم مهیج Hereditary «موروثی» دوباره برگشته تا با Midsommar «میدسامر»، فیلم دوم پرجنب و جوش و متفاوتی که حاصل همکاری مجدد این فیلمساز با A24 است، بار دیگر مخاطبان را با سفر وحشتناک دیگری به دنیای غم و اندوه شکنجه کند. اما اگر Midsommar بازگشت آستر به منابع الهام سابق خودش باشد، نتیجه‌ی نهایی یک نقطه مقابل خاص با فیلم قبلی اوست، که فضای محدود و تاریک یک خانه گیرافتاده در جهنم را برای رفتن به رویایی پریشان پر از گل و جشن‌های تابستانی رها کرده است. اما این فیلم قصه‌ی ترسناک محلی سوررئال و کاملا بامزه‌ای روایت می‌کند که خیلی وارد فضایی وحشتناک نمی‌شود. البته Midsommer همچنان یک تجربه‌ی غنی و جذاب است، اما بیشتر از اینکه ترسناک باشد آزاردهنده است، و با پایان احساسی چالش‌برانگیزی به اوج می‌رسد که تمایل ندارد به مخاطب پاسخ‌های آسان بدهد.
80
بعد از بالا رفتنِ تیتراژِ پایانی فیلم ترسناک «میدسمار» (Midsommar)، به دو دلیل احساس می‌کردم بارِ سنگینی از روی دوشم برداشته شده است. از یک طرف بعد از بیش از دو ساعت و سی دقیقه قرار گرفتن در معرضِ تهاجمِ آزاردهنده اما همزمان تصفیه‌کننده‌ی دومین تجربه‌ی کارگردانی آری اَستر، تیتراژ به‌معنی باز شدنِ حلقه‌ی دستانِ فیلم از دورِ گلوی کبودِ ذهنم و کشیدنِ یک نفس عمیق بود، اما از طرف دیگر بعد از بیش از یک سال بی‌قراری و دلشوره‌ی ناشی از اینکه آیا آری اَستر قادر خواهد بود تا با «میدسمار»، موفقیتِ کم‌نظیرش با «موروثی» (بهترین فیلمِ ترسناکم در سال گذشته) را تکرار کند، بالاخره با بالا رفتنِ تیتراژ، پاسخم را گرفتم؛ بهترین پاسخی را که می‌توانستم انتظار داشته باشم را گرفتم. «موروثی» برای یک خوره‌ی ژانرِ وحشتِ مثل من، به مثابه‌ی معتادی بود که شیشه‌ی آبی ۹۹ درصدِ خالصِ هایزنبرگ را در رگ‌هایش شلیک می‌کند و حدقه‌ی چشمانش گشاد می‌شوند.
70
آری آستر، فیلمساز جوانی است که سال گذشته با ساخت فیلم ترسناک « موروثی » توانست توجه مخاطبین و کارشناسان سینمایی را به خود جلب کند. اولین فیلم سینمایی این کارگردان چنان از پختگی و تسلط در اجرا برخوردار بود که بسیاری نوید ظهور یک فیلمساز مستعد در سینما را دادند. آستر با « موروثی » توانست موفقیت های بسیاری را تجربه کند و حالا با دومین فیلم خود به نام « میدسامر » که این یکی هم در ژانر ترسناک است به سینما بازگشته تا ثابت کند که موفقیت اثر قبلی اش اتفاقی نبوده است.
70
نسبت به فیلم قبلی آستر،« موروثی »، ترس کمتری دارد. در این جا وی می خواهد جنبه های بیشتری را نمایش دهد و قصد دارد تا برای بررسی دیدگاه خود هر خطری را به جان بخرد. مانند« موروثی »،در این جا هم داستان با مرگ ناراحت کننده یکی از اعضای خانواده آغاز می شود. اما فیلم نمی تواند برای پشت سر گذاشتن این تروما صبر کند و با قراردادن شخصیت اصلی در موقعیتی کاملا متفاوت، وزنه ی احساسی خود را از دست می دهد.« میانه تابستان » به واسطه مراسمی که نشان می دهد آنقدر...
75
«میانه‌ی تابستان» (Midsommar) با یک رویداد تراماتیک شروع می‌شود و یک صحنه‌ی جنسی بسیار شدید و پرحرارت پایان می‌یابد، پایانی که در نتیجه‌ی اقداماتی انتقام‌جویانه شکل می‌گیرد، پایانی که مخاطبان را به لحاظ احساسی تخلیه می‌کند. با این دید که به آن نگاه کنیم می‌بینیم که این اثر در راستای همان مسیر و جهانی است که کارگردان با فیلم «ارثی»(Hereditary) ساخته بود، فیلمی ساخته شده در سال ۲۰۱۸ که اولین اثر کارگردانش بود. اما این دنباله‌ی معنوی نیات بی‌پرواتری دارد. این روش فیلم‌سازی سبکی دیوانه‌وار است که ارزش وقت‌گذاشتن دارد؛ آقای «آستر» فیلم «مرد ترکه»(The Wicker Man) را تبدیل به یک فیلم جدایی منحرفانه کرده است، بخشی از اسطوره‌شناسی سوئدی به سبک ناامیدی اینگمار برگمانی به آن تزریق کرده است و تصاویر رنگارنگ حماسی‌ای خلق کرده است. شاید که او نتوانسته باشد بهترین تصمیمات ممکن را بگیرد اما دیدی که در لایه‌های زیرین اثر وجود دارد از استحکام بالایی برخوردار است.
80
اری استر نمی‌خواهد به دنبال ترس‌هایی برود که در ژانر وحشت (عمدتا تجاری) امروزه یافت می‌شوند. او می‌خواهد بدترین کابوس‌هایتان را در قالب یک فیلم بیرون بکشد. استر نمی‌خواهد از یک در غوطه‌ور در تاریکی فیلمی بگیرد و سپس در مرحله پس‌تولید با اضافه کردن چند افکت صوتی حس تعلیق را در مخاطب ایجاد کند. او از همان در فیلم می‌گیرد، اما به‌جای تمرکز روی موجود ناشناخته‌ای که ممکن است پشت آن باشد، به نقش‌های روی آن توجه می‌کند. نقش‌هایی که وظیفه دارند شما را به فکر وادار کنند و موجب شوند خودتان مورد وحشتناک ماجرا را در ذهنتان خلق کنید.
86
پس از تماشای فیلم «موروثی» (Hereditary)، متوجه شدم که «آری استر» (Ari Aster)، ژانر وحشت را به خوبی می‌شناسد و می‌تواند از دل کلیشه‌های رایج این ژانر، یک اثر ناب و بدیع بسازد. اکنون پس از گذشت تنها یک سال، دومین اثر بلند استر با عنوان «میدسامر» ( که البته یک نوع بازیگوشی در تغییر واژه اصلی انجام داده) در تابستان سال جاری اکران شد و همانند نخستین اثرش، این بار هم مورد توجه منتقدان و اهالی رسانه قرار گرفت. واژه طرفداران را در کنار منتقدان و اهالی رسانه نیاوردم چون‌که بسیاری از طرفداران پروپاقرص ژانر وحشت، چندان با دیدگاه استر ارتباط برقرار نمی‌کنند. میدسامر هم از این قاعده مستثنی نیست و از آن دسته آثاری هم نیست که پس از پایان فیلم، همه مخاطبان با رضایت کامل سالن سینما را ترک کنند. فیلم Midsommar دقیقاً تبدیل به امضای اختصاصی استر در ژانر وحشت شده است.
در حال حاضر نقدی وجود ندارد.

کارگردان : Ari Aster

تهیه کننده : Patrik Andersson

نویسنده : Ari Aster

عامل نقش
Florence Pugh Dani
Jack Reynor Christian
William Jackson Harper Josh
Vilhelm Blomgren Pelle
Will Poulter Mark
Ellora Torchia Connie
Archie Madekwe Simon
Henrik Norlén Ulf
Gunnel Fred Siv
Isabelle Grill Maja
Agnes Westerlund Rase Dagny
Julia Ragnarsson Inga
Mats Blomgren Odd
Lars Väringer Stev
Anna Åström Karin
Hampus Hallberg Ingemar
Liv Mjönes Ulla
Louise Peterhoff Hanna
Katarina Weidhagen Ylva
Björn Andrésen Dan

باکس آفیس ۲۴ تیر: موفقیت مجدد Far From Home و Toy Story 4؛ شکست Stuber

اگر بخواهیم باکس آفیس این هفته را خلاصه کنیم، فاتحان دومین آخر هفته ماه جولای یک نوجوان تارزن و یک کابوی عروسکی بودند. Spider-Man: Far From Home «مرد عنکبوتی: دور از خانه» در دومین هفته اکرانش ۴۵ میلیون دیگر فروش داشت تا فروش کلی داخلی خودش را به ۲۷۴.۵ میلیون دلار برساند. جالب‌تر از آن فروش …

۱۳۹۸-۰۴-۲۳ تعداد بازدید :1095 مشاهده خبر

باکس آفیس ۱۷ تیر: عبور فروش Spider-Man: Far From Home از مرز نیم میلیارد دلار در اولین هفته اکران

این هفته شاهد اکران Spider-Man: Far From Home بودیم که بر خلاف اکرانهای اخر هفته ، این فیلم و مارول صلاح دونستند که از تعطیلات ۴ جولای نهایت استفاده را ببرند و اکران فیلم را از سه شنبه شب آغاز کنند و بر این اساس فروش فیلم در اولین هفته اکران ۱۸۵ میلیون دلار و …

۱۳۹۸-۰۴-۱۷ تعداد بازدید :1230 مشاهده خبر

نقد و بررسی فیلم Midsommar: اثر شوکه‌کننده، بامزه و دیوانه‌وار آری آستر پس از Hereditary

آری آستر (Ari Aster) نویسنده و کارگردان فیلم مهیج Hereditary «موروثی» دوباره برگشته تا با Midsommar «میدسامر»، فیلم دوم پرجنب و جوش و متفاوتی که حاصل همکاری مجدد این فیلمساز با A24 است، بار دیگر مخاطبان را با سفر وحشتناک دیگری به دنیای غم و اندوه شکنجه کند. اما اگر Midsommar بازگشت آستر به منابع …

۱۳۹۸-۰۳-۳۱ تعداد بازدید :2070 مشاهده خبر

دومین تریلر فیلم Midsommar منتشر شد!

طبق جدیدترین اخبار منتشر شده به گزارش آریامووی، کمپانی A24 دومین تریلر از فیلم ترسناک Midsommar (نیمه تابستان=به زبان سوئدی) را منتشر کرد که اون رو براتون آماده کردیم و در بالا می توانید اون را مشاهده نمایید. یکی از تجربیات بزرگ ما در سال گذشته و فیلمهای ترسناک، فیلم Hereditary (موروثی) بود که کارگردان اون اری استر (Ari Aster) …

۱۳۹۸-۰۲-۲۴ تعداد بازدید :430 مشاهده خبر

پوستر جدیدی از فیلم Midsommar منتشر شد!

طبق جدیدترین اخبار منتشر شده به گزارش آریامووی، کمپانی A24 پوستر جدیدی از فیلم ترسناک Midsommar (نیمه تابستان=به زبان سوئدی) را منتشر کرد که اون رو براتون آماده کردیم و در انتهای این پست می توانید ان را مشاهده نمایید. یکی از تجربیات بزرگ ما در سال گذشته و فیلمهای ترسناک، فیلم Hereditary (موروثی) بود که کارگردان اون …

۱۳۹۸-۰۲-۲۰ تعداد بازدید :227 مشاهده خبر

اختصاصی: موردانتظارترین فیلم‌های سرگرم‌کننده‌ی سه ماه آینده‌!

در طول سه ماه آینده‌ شاهد اکران فیلم‌های متنوعی خواهیم بود و با اینکه نمی‌دانیم کدامیک خوب و کدامیک بد هستند، اما فیلم‌هایی که در زیر مشاهده می‌کنید نسبت به بقیه‌ی فیلم‌های سه ماه آینده جذابتر به نظر می‌آیند. اگر می‌خواهید برای فیلم‌هایی که قرار است طی چند ماه آینده تماشا کنید برنامه‌ریزی کنید، این …

۱۳۹۸-۰۲-۱۲ تعداد بازدید :1685 مشاهده خبر

تاریخ اکران فیلم Midsommar حدودا یک ماه جلو افتاد!

در سال ۲۰۱۹ ما شاهد فیلم های ترسناک زیادی خواهبم بود که خیلی از اونا هم موفق خواهند بود بیشتر طرفداران این ژانر را خوشحال و راضی خواهد کرد. اما برای اون دسته از افرادی که از فیلم های ترسناک خاص اری استر (Ari Aster) کارگردان فیلم هایی همچون Hereditary (موروثی) و The Hole in the Ground (سوراخی درون …

۱۳۹۸-۰۱-۱۵ تعداد بازدید :299 مشاهده خبر

تاریخ اکران مورد انتظارترین فیلم های ترسناک

بهترین چیز درباره بودن طرفدار فیلم های ترسناک اینه که همیشه میتوان فیلم های ترسناک دید و هر چند وقت یکبار چند فیلم ترسناک خوب اکران می شود. اگرچه ژانر وحشت طی سال ها همیشه طرفداران خاص خودش را داشته است، اما به نظر می آید این ژانر در سال های اخیر وارد فاز خیلی …

۱۳۹۸-۰۱-۹ تعداد بازدید :838 مشاهده خبر