Chinese Coffee 2000

کارگردان : Al Pacino

بازیگران : Al Pacino ، Jerry Orbach ، Susan Floyd

ژانر : Drama

7.3/3,372
x
رای دهید
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
ادامه متن ... ماجرا در اوایل دههٔ هشتاد میلادی در محلهٔ گرینویچ نیویورک صورت می پذیرد.هری و جیک، دو نویسندهٔ ناموفق و فقیر، یک شب سرد زمستانی را در خانهٔ جیک به گفتگو دربارهٔ پول، زیبایی‌شناسی هنر، رفاقت، زن‌های زندگی‌شان و دست‌نویس هنر، رفاقت، زن‌های زندگی‌شان و دست‌نویس رمان سوم جیک می‌گذرانند و ...

نظرات کاربران

امتیاز کاربران

ارسال نظر
6.0
0 رای مثبت :
1 رای بی طرف :
0 رای منفی :

نطرات کاربران

6
مقدمه : ماجرا در اوایل دههٔ هشتاد میلادی در محلهٔ گرینویچ نیویورک صورت می پذیرد.هری و جیک، دو نویسندهٔ ناموفق و فقیر، یک شب سرد زمستانی را در خانهٔ جیک به گفتگو دربارهٔ پول، زیبایی‌شناسی هنر، رفاقت، زن‌های زندگی‌شان و دست‌نویس رمان سوم جیک می‌گذرانند و ... فیلم یکی از مهمترین فیلم های کارنامه ی آلپاچینو است که متاسفانه کمتر دیده شده ، نه این که فیلم شاهکاری باشد خیر اتفاقا با فیلم معمولی طرف هستیم که به جز نقش آفرینی دو بازیگر اصلی ویژگی برجسته ای ندارد. ابتدا به نکات ضعف و قوت فیلم میپردازیم سپس دلیل مهم بودن فیلم را شرح میدهم. عادت نداریم آل پاچینو رو در فیلم های قرن بیستم در قامت یه آدم شکست خورده و تحقیر شده ببینیم. پدرخوانده، صورت زخمی، مخمصه، سرپیکو، بوی خوش زن و ... آل همیشه قلدر و بزرگ و مغرور و با جذبه بوده. ولی در فیلمی به کارگردانی خودش، چهره متفاوتی رو ازش میبینیم که مثل همیشه عالیه. شخصیت هری لوئین شبیه خود آلپاچینو است و نماد گذشته و دوران فعلی و آینده ی او ، نماد سینما در قرن ۲۰ و قرن ۲۱. آل پاچینو" ماجراهای زندگی هری و جیک را با فلاش بک های متعددی به تصویر کشده و با این روش به خوبی توانسته آن اوقات خوش زود گذر را که در چشم بر هم زدنی به لحظاتی پر از غم و اندوه و افسردگی شدید تبدیل می شود بیان کند. البته باید گفت درزیرلایه های رویین این داستان ساده آل پاچینو می خواهد آینده سراسر ناامیدی و افسردگی دو مرد پنجاه ساله که در آمریکا زندگی می کنند و در آستانه پیری قرار دارند به نمایش بگذارد. اگر فردی به سنین کهنسالی برسد و پس انداز مالی بسیاری نداشته باشد باید خود را برای آوارگی و انواع تحقیرهای روحی و شخصیتی آماده کند حتی اگر صاحب شغلی فرهنگی مانند نویسنده و یا عکاس باشد. نقطه قوت فیلم بازی بسیار خیره کننده و جذاب آل پاچینو و جری اورباک است. البته آلپاچینو آن شخصیت برون گرای مقتدر و خشن فیلم های مثل صورت زخمی نیست ، بلکه این فیلم نقطه ی تغیر شخصیت های فیلم های آلپاچینو به شخصیت های مثل کارگاه خسته و درمانده ی فیلم بی خوابی می باشد. به جز بازی عالی بازیگران و شخصیت پردازی دو شخصیت اصلی فیلم ، در دیگر موارد یا معمولی عمل کرده یا ضعیف. به طور مثال کارگردانی . با دیدن این فیلم نتیجه گرفتم آلپاچینو فیلم نسازد سنگین تر است،حتی نما های دوربین هم بسیار ضعیف و بی هدف است ، حداقل آلپاچینو فیلم های بزرگ کارنامه ی خود را یک بار تماشا میکرد و به نقاط فنی فیلم ها ت توجه می کرد، نما ها ضعیف تر از نما های دوربین در سریالی مثل سینفلد که یک کمدی موقعیت است و دوربین و نما ها بسیار ساده ،کلا دوربین و نماها بی هدف بود . البته دکوپاژ فیلم تا حدی استاندارد و متناسب با فضای فیلم بود. شخصیت های زن به چشم نمی آیند و نمی توان ارتباط برقرار کرد. اهمیت فیلم به نقش آلپاچینو بر میگردد ، این نقش نقطه ی عطف کارنامه وی است و نه تنها شخصیت های فیلم های وی بلکه نقش آفرینی او هم متحول میشود، حتی می توان شخصیت های فیلم را بزرگان سینمای قرن بیست در دوران فیلم های قرن بیست و یکم دید ، ممکن است هنگام ساخت فیلم همچین هدفی را نداشته باشند اما گذر سال ها این رابطه را پدید آورده. شخصیت های فیلم و گذشته و حال آن ها را می توان با گذشته و حال آلپاچینو (نقش آفرینی های قرن ۲۰ و ۲۱) مقایسه کرد سینمای قرن ۲۰‌و بزرگان آن در سینمای قرن ۲۱ دیگر آن جایگاه را ندارند و حتی فیلم هایی که بازی می کنند هم در سطح قدیمی ها نیست. در کل با این که فیلم ساده ای به نظر میرسد مفاهیم جالبی مطرح می کند.

نقد منتقدین

امتیاز منتقدین

-
رای مثبت :
رای بی طرف :
رای منفی :

نظرات منتقدین

در حال حاضر نقدی وجود ندارد.
در حال حاضر نقدی وجود ندارد.

کارگردان : Al Pacino

تهیه کننده : Robert Salerno

نویسنده : Ira Lewis (play), Ira Lewis (screenplay)

عامل نقش
Al Pacino Harry Levine
Jerry Orbach Jake Manheim
Susan Floyd Joanna
Ellen McElduff Mavis
Michel Moinot Maurice
Judette Jones Supermarket cashier
Paul Lee Counterman
Joel Eidelsberg Harry's Brother
Maria Gentile Sarah / Bellydancer
Christopher Evan Welch Hamlet Actor