مصاحبه با بازیگران

لئوناردو دی‌کاپریو: هنوز پایان فیلم Inception را درک نمی‌کنم!

قصه‌گویی پیچیده‌ی کریستفر نولان در Inception موجب شد حتی لئوناردو دی‌کاپریو ستاره‌ی فیلم تنها بر روی شخصیت خودش تمرکز کند.

برد پیت (Brad Pitt) و لئوناردو دی‌کاپریو (Leonardo Di Caprio) بازیگران Once Upon a Time in Hollywood «روزی روزگاری در هالیوود» به تازگی در پادکست مارک مارون حاضر شده و به ترتیب از پیچیدگی‌های قصه‌ی فیلم‌های Ad Astra «به‌سوی ستارگان» و Inception «تلقین» گفته‌اند. مارون از پیت در مورد ابهامات فیلمنامه‌ی جیمز گری (James Gray) می‌پرسد و اینکه سفینه‌ی فضایی نزدیک نپتون قدرت ارسال سیگنال به زمین را داشته است. مارون می‌گوید این بخش از فیلم را درک نکرده و پیت در پاسخ به او می‌گوید:

«نمی‌توانم توضیحش دهم… من هم نمی‌توانم درکش کنم.»

به گزارش آریامووی به نقل از سی نما، این اعتراف پیت باعث می‌شود که دی‌کاپریو هم نکته‌ای در مورد فیلم حماسی و علمی-تخیلی کریستفر نولان (Christopher Nolan) در سال ۲۰۱۰ فاش کند. دی‌کاپریو می‌گوید:

فیلم Inception هم برای من همین‌گونه است. [اگر بپرسید] چه اتفاقی افتاده؟ می‌گویم نمی‌دانم. سعی کردم تنها بر روی شخصیت خودم تمرکز کنم. درگیر [داستان] هم شدم اما وقتی کارگردان کریستفر نولان باشد، همه دائماً سعی می‌کنند قطعات پازل را کنار هم قرار دهند.»

وقتی مارون از دی‌کاپریو سؤال می‌کند که آیا فیلم به نظر او منطقی بوده یا نه، او پاسخ می‌دهد:

«خوب، فکر می‌کنم این بستگی به بیننده دارد.»

فیلم Inception نولان تابستان آینده دهمین سالگرد اکرانش را جشن می‌گیرد، در حالی که بحث‌ پیرامون پایان فیلم هنوز پس از گذشت یک دهه ادامه دارد. آیا شخصیت کاب با بازی دی‌کاپریو در انتهای فیلم همچنان در رؤیاست؟ مایکل کین (Michael Caine) همبازی دی‌کاپریو در Inception در سال ۲۰۱۸ گفت که این‌گونه نیست:

«اگر من آنجا باشم یعنی در واقعیت است. چرا که شخصیت من هرگز به رؤیا نمی‌رود. من کسی بودم که رؤیا را ابداع کردم.»

کوئنتین تارانتینو (Quentin Tarantino) هم ماه گذشته در مصاحبه با رینگر اعلام کرده بود که از فیلم Ad Astra گری خوشش نیامده. او می‌گوید:

«در نیمه‌ی دوم Ad Astra علت وقوع هیچ‌یک از حوادث را متوجه نشدم. گویی قرار است هر چه می‌گویند را بپذیریم.»

فیلم های Inception و Ad Astra جدا از پیچیدگی‌های‌شان دو عنوان تحسین‌شده‌ در کارنامه‌ی پیت و دی‌کاپریو هستند. این دو به خاطر بازی در Once Upon a Time in Hollywood نامزد گلدن گلوب شده بودند و پیت در نهایت در بخش بهترین بازیگر مرد نقش مکمل برنده‌ی این جایزه شد. انتظار می‌رود آن‌ها نامزدی اسکار را هم به همراه مارگو رابی (Margot Robbie) دیگر همبازی‌شان در Once Upon a Time in Hollywood دریافت کنند.

دی‌کاپریو در پادکست مارون ایده‌ی ابتدای الخاندرو گنزالس اینیاریتو (Alejandro González Iñárritu) برای The Revenant «از گور برخاسته» را هم فاش می‌کند و می‌گوید قرار بوده فیلمساز مکزیکی این فیلم را مانند Birdman «بردمن» با یک برداشت بلند فیلمبرداری کند. او توضیح می‌دهد:

«به هیچ طریقی نمی‌شد پیش‌بینی کرد که او چگونه می‌خواهد The Revenant را بسازد. فیلمنامه هم مسئله‌ای دیگر بود. داستانی خطی داشت در مورد مردی که در طبیعت برای بقا تلاش می‌کند. داستانی فوق‌العاده در مورد انتقام. از لحاظ سینماتیک کاری که او کرد شگفت‌آور بود. در مقطعی در نظر داشت فیلم را با یک برداشت بلند تصویربرداری کند، مانند «بردمن»، تا آنجا که مسیر شخصیت‌ها از هم جدا می‌شود.»

دی‌کاپریو در ادامه می‌گوید:

«در لحظاتی می‌گفت: «نه می‌خواهم تمامش را با یک برداشت فیلمبرداری کنم» اما سپس متوجه می‌شد که شخصیت‌ها هزاران مایل با هم فاصله دارند. با این حال، کار آن‌ها در آن شرایط [آب و هوایی] فوق‌العاده بود و من نمی‌دانم چگونه موفق شدند.»

فیلم The Revenant موفق به تصاحب ۱۲ نامزدی اسکار شد و برای اینیاریتو اسکار بهترین کارگردانی را یک سال پس از کسب همین جایزه با Birdman به همراه داشت. اینیاریتو سومین کارگردان تاریخ سینما بود که جایزه‌ی بهترین کارگردانی را در دو سال متوالی به خانه می‌برد. این فیلم اسکار بهترین بایگر مرد نقش اول را برای دی‌کاپریو و اسکار بهترین فیلمبرداری را برای امانوئل لوبژکی (Emmanuel Lubezki) به همراه داشت.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن