اخبار حاشیه ای

۵ حادثه عجیب که در فیلم هایشان به هیچ وجه کات (Cut) یا برش نخورده اند

"فقط آن را ادامه دهید، هیچ کس متوجه نخواهد شد"

همانطور که اینترنت به شما اشتباهات فراوانی از روزمرگی انسان ها نشان می دهد، فیلم ها نیر پر از خطا های پراکنده و گاهی از کنترل خارج شده هستند که گاهی باید از آنها چشم پوشی کرد. اما یافتن این سوراخ ها اشتباهات و گسستگی ها برای افراد هوشمند، مثل پیدا کردن ایستراگ ها چیز جذابی است. گاهی در فیلم هایی که خطا ها به طرز وحشتناکی واضح است شما باید تعجب کنید که چه کسی ویرایش آن را انجام داده، زیرا چندین نفر در این پروژه ها مشغول به کار هستند، که احتمالا فیلم ها را صدها بار به طور کامل تماشا می کنند. و در عین حال آنها به نوعی توافق می کنند تا به برخی از اشتباهات حوادث و خطاهای آشکار اجازه ادامه دادن بدهند. این به اندازه کافی نشان می دهد که ساخت فیلم سخت است،گاهی اوقات مسائل بسیار واضح است و ذهن یک بیننده را به طور کامل منحرف می کند. اما هدایت درست این حوادث گاهی اوقات که به طور هدفمند صورت می پذیرد نتایج درخشانی نیز به دنبال دارد. حالا این شما و حوادثی عجیب که در فیلم ها به هیچ وجه کات (Cut) یا برش نخورده اند.

یک اشتباه املایی احمقانه در The Dark Knight Rises

در حال حاضر این یک واقعیت کاملا درست است که پلیس در سه گانه بتمن کریستوفر نولان در کار خود بسیار خوب نیست. اگر آنها فاسد نباشند، همه نیروهای خود را متمرکز بر روی حوادث پوچ نمی کنند. اما این ها به کنار چندین گزارش جرمی که احتمالا باید آنها اعلام کرده باشند و نیز ساده ترین لغتی که پلیس باید با آن سرو کار داشته باشد یعنی سرقت “heist” را نیز اشتباه تایپ کرده اند. البته موضوع زمانی خنده دار تر می شود که نویسندگان و سردبیران The Gotham Times نیز انگار دقتی به املای درست لغت نداشته اند. و مهمتر از همه، تیم ویراستاران کریستوفر نولان نیز دقیقا کجا مشغول بوده اند که گافی این چنینی اتقاق افتاده است. صد البته که این حرف “hiest” درست نیست اما در فیلم به هر دلیلی باقی مانده است.

کمک به رپتور (The Raptor) در Jurassic Park

یکی از بهترین نکات در مورد پارک ژوراسیک جلوه های ویژه خیره کننده آن است، با گذشت چندین سال که از تولید آن می رود هنوز برخی از اثرات عملی و دیجیتالی اش از سرامد ترین ها در تاریخ هالیوود هستند. بدیهی است کار با عروسک های دست ساز صرف نظر از واقعی و زنده جلوه دادن آنها برای بیننده ها، کار بسیار مشکلی است و احتمال خطاهای انسانی را افزایش می دهد. و جایی که احتمال خطای انسانی وجود دارد، معمولا خطای انسانی هم وجود دارد. در سکانس آشپزخانه در پارک ژوراسیک، اولین raptor و مهاجمی که وارد می شود عروسکی است با CGI ایجاد نشده و ساده ترین راه برای کار کردن این موجود کمک دستی است که آزار دهنده به نظر می رسد اما نیاز بوده است. و این صحنه در ویرایش نهایی نیز دست نخورده باقی مانده است.

شمایل مدرن در Raiders Of The Lost Ark

با توجه به اینکه لوکاس فیلم با وسواسی خاص برای فیلمهای ایندیانا جونز بودجه و وقت صرف کرده است، عجیب است که توجه نداشته اند که چطور به طور عادی یک نفر راست راست آن جا هر کاری خواسته را انجام می دهد و آن ها نیز هیچ کاری نکرده اند. فیلمی که با استفاده از تمامی لوازم جانبی از جمله لباس میمون و فضای عربی مردم بازار قاهره را ساخته است، چطور متوجه مردی با پوشیدن ترکیبی از تی شرت و جین مدرن نشده. اینجاست که معلوم می شود کمپانی های بزرگ هم جزییات این چنینی را دارند و مجبور به نادیده گرفتن آنها می شوند.

فیلمبردار در Bad Boys

هر چقدر هم حرفه ای باشید و از تیم تولید عجیبی بهره ببرید باز هم اعضای کادر پشت صحنه به طور تصادفی در یک صحنه جلوی دوربین ظاهر می شوند. مخصوصا صحنه هایی شلوغ که نیاز به زوایای مختلفی دارد. این حادثه در فیلم Bad Boys ساخته سال ۱۹۸۳ به نمایان ترین حالت ممکن صورت پذیرفته است، که یکی از مخرب ترین و سهل انگارانه ترین اقدامات تیم تولید در تاریخ فیلم سازی را نشان می دهد … بدی ماجرا این است که حتی یک تلاش کوچک برای پنهان کردن آن وجود ندارد. به هر حال، کارگردان یا تیم ویرایش در این فیلم کارشان ضعیف بوده است و یک گاف تاریخی داده اند.

دی کاپریو (DiCaprio) دست خود را در Django Unchained می ترکاند

هنوز هم جنجال است که چرا لئوناردو دی کاپریو Leonardo DiCaprio برای عملکردش به عنوان کالوین کاندی در Django Unchained موفق به کسب اسکار نشده است. او در این نقش به عنوان نژادپرست خیره کننده، باور نکردنی و کامل است. یک هیولای واقعی و پست! در سکانسی از فیلم ما شاهد تعهد واقعی یک بازیگر به نقشش هستیم، به گونه ای که دی کاپریو در یک نقطه حیاتی در یک صحنه با یک حادثه نسبتا خطرناک مواجه می شود و اینجاست که نه خود او و نه تارانتینو دست به یک کات یا متوقف کردن صحنه نمی شوند. در صحنه مذکور شخصیت کندی توضیح می دهد که چرا مردم سیاه پوست به طور ژنتیکی مستعد به بردگی هستند و در اوج بیان این دیالوگ ها دی کاپریو با خشم دست خود را به روی میز می کوبد، به گونه ای که خون از آن جاری می شود. وضعیت دست او ترسناک به نظر می رسید چرا که شیشه دستش را پاره کرده بود. اما دی کاپریو با نگاهی زیرکانه به دستش بازی را ادامه می دهد و تارانتیتو نیز بدون کات و با یک برداشت این سکانس را ویژه تر می کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن