اینجا هستید :
خانه اخبار فیلم و سریال اخبار فیلم اخبار روز فیلمها اخبار فیلم گزیده نظرات منتقدان درباره Southpaw/ چپ دست (آنتون فوکوا)

گزیده نظرات منتقدان درباره Southpaw/ چپ دست (آنتون فوکوا)

مایک لاسال/ سانفرانسیسکو کرونیکل: انقدری از سال ۲۰۱۵ گذشته است که بتوانیم بگوییم این فیلم یکی از بهترین‌های ۲۰۱۵ می‌باشد. نوعی از فیلم های درباره بوکس است که تقریبا می‌توان گفت تمام المان‌های این ژانر را دارد. بی‌رحمی تجارت، از خود گذشتگی و وفاداری مربی و رینگ بوکس که می تواند باعث رستگاری شود و در عین حال نقطه پایانی برای بوکسور باشد. تجربه دیدن این فیلم بیشتر شبیه به دیدن واقعیت‌های پشت کلیشه‌هاست و چیزی که غافل گیر کننده است احیا شدن قدرتمند این کلیشه هاست.

southpaw333-v1_vice_670

 مری پولس/ تایم: اکثر لحظات فیلم کاملا قابل پیش بینی است ولی در نهایت فیلم قابل قبول از آب در آمده است. زیرا آنتونی فوکوآ کارگردان فیلم با اعتماد کامل به بازیگرانش ، فیلمنامه کرت ساتر را به یک ملودرام ذاتی و خالص سوق داده است. مک آدامز دیالوگ‌های زیادی ندارد ولی چشمانش گویای همه چیز هستند (مخصوصا صحنه‌ای که با اندوه حوله‌های خونی را بر می‌گرداند). بیلی (شخصیت جیلنهال) در وضعیت اسفناکی گیر افتاده و نیاز به کسی دارد که راهنمای او باشد. کسی مانند یودا (جنگ ستارگان). این موقع است که فارست ویتاکر وارد می‌شود. لذت بخش است دیدن این که او چگونه این شخصیت کلیشه‌ای را از نو بنا می‌کند. اما با تمام این حرف‌ها باید گفت که این فیلم متعلق به جیک جیلنهال است. ما عادت کرده بودیم که او را در قامت یک پسر متفکر و خوش‌تیپ ببینیم ولی او با تمرین شدید و چند ماهه بدنی از لحاظ فیزیکی خودش را تغییر داده طوری که مردانگی را در چهره او می‌توان دید.

cdn.indiewire.com

 جیمز برادینلی/ ریل ویوز: فیلم‌های با موضوع بوکس مانند فیلم‌های کمدی عاشقانه هستند. از این جهت که کاملا شسته و رفته هستند ، همیشه از یک فرمول مشخص استفاده می‌کنند و به ندرت تلاش می‌کنند که خودشان را به چالش بکشند. البته بعضا استثناهایی مانند گاو خشمگین اسکورسیزی هم ساخته می‌شوند که تعداد آن‌ها بسیار کم است.  اکثر فیلم‌هایی که با محوریت بوکس ساخته می‌شوند در یکی از این دو مورد طبقه بندی می‌شوند : یا راکی گونه هستند یا مانند قسمت‌های بعدی راکی هستند. Southpaw را تقریبا می‌توانیم در قسمت اول این طبقه‌بندی قرار دهیم. داستان‌هایی که بیشتر درباره انسانیت و روابط هستند تا این که درباره برد و باخت باشند. در فیلم راکی موضوع اصلی در واقع شکست دادن آپولو کرید نبود بلکه نبرد برای به دست آوردن احترام و عشق زندگی‌اش بود. Southpaw هم تقریبا همین طوری است.
اگر دنبال غافل گیری و یا چرخش داستانی هستید این فیلم به ندرت دارای این‌هاست. قدرت فیلم به هوشمندی داستان و روایتش نیست بلکه پرداختن عمقی به شخصیت‌هاست. شخصیت‌هایی که کاملا واقعی و باور پذیر هستند و باعث شدند که فیلمی قابل پیش بینی تبدیل به یک داستان منحصر به فرد و جذاب شود.

set_jake_gyllenhaal_southpaw_movie_640

 پل بردشاو/ توتال فیلم: رابرت دنیرو ، مارلون براندو ، دنیل دی لوئیس ، راسل کرو ، کریستین بیل ، دنزل واشنگتون و ….. به نظر می‌رسد برای این که یکی از بزرگان هالیوود شوید باید دستکش‌های بوکس خود را بپوشید. جیلنهال بعد از این که سال پیش برای فیلم شبگرد خود را شدیدا لاغر کرده بود حالا اثبات می‌کند که روش‌های خاص خودش را دارد و با تمرین زیاد توانسته خود را مانند یک بوکسور کند. او در این فیلم یک عملکرد خیره کننده از خود ارائه می‌کند ولی حیف که فیلم به اندازه نمایش جیک خوب نیست.  در واقع با این حجم ملودرام و کلیشه‌ای که فیلم ارائه می‌کند احتمالا بتوانید قسمت‌های مختلف فیلم را ببرید و با صحنه‌های دیگری از فیلم‌های با موضوع بوکس تدوین کنید طوری که کسی متوجه موضوع نشود!

خبرهای مرتبط با این خبر...

باکس آفیس 5 مرداد : Ant-Man همچنان در صدر و شکست دوباره Adam Sandler... "پیکسل‌ها" (Pixels) از جمعه تا یکشنبه در ایالات متحده و کانادا حدود 24 میلیون دلار فروخت و پایین‌تر از فیلم اکشن و علمی تخیلی "انت-من" (مرد مورچه‌ای/ ...
نقد و بررسی فیلم Creed Creed فیلمی به کارگردانی و نویسندگی Ryan Coogler است و توسط کمپانی های Metro-Goldwyn-Mayer و Warner Bros تهیه و پخش شده است.بودچه ساخت این فیلم هم ۳۵ ...

بر چسب ها

درباره نویسنده

۳ دیدگاه

  1. Scream

    به به چه رزمی کاری اوففففففففففففف

  1. Mojtaba

    واقعا توضیحاتت حرف نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  1. Luiz Ako

    ایول

ارسال دیدگاه