اینجا هستید :
خانه اخبار فیلم و سریال اخبار سریال اخبار روز سریالها کارگردان Big Little Lies : فصل دومی وجود نخواهد داشت

کارگردان Big Little Lies : فصل دومی وجود نخواهد داشت

در این پست و مصاحبه ی خواندنی ، پای صحبت های Jean-Marc Vallee درباره «پایان باز» صحنه نهایی قسمت آخر داستان می نشینیم…

وقتی Reese Witherspoon چیزی از شما بخواهد، حتما باید انجامش دهید ، از منظر Vallee، وقتی Reese هوس میکنه تجدید دیداری در Big Little Lies و با کارگردانی که قبلا با اون در فیلم Wild همکاری کرده ، داشه باشه ، نتیجه این میشه که همه هفت قسمت درام قویِ اینروزهای HBO یعنی  Big Little Lies نوشته David E.Kelly را کارگردانی کند و در حالی که فقط برای کارگردانی ۲ قسمت انتخاب شده بود ، اصرار های Witherspoon و Nicole Kidman همه باعث شد تا وی تا پایان باسریال بماند.

دادن همه اختیارات کارگردانی به Vallee باعث شد او صحنه نهایی قسمت آخر را به زیبایی در هم آمیزد: بینندگان بالاخره می فهمند چه کسی و چگونه مُرده است و البته همه این ها در شب «جذب سرمایه» باید اتفاق می افتادند.

در شب مهمانی خیریه Travia که تمام طول فصل بهش پرداخته شده بود ، Celeste با بازی Nicole Kidman، به Perry با بازی Alexander Skarsgard اعلام می کند که پس از دفعات بی شمار سوء استفاده وی قصد ترکش را دارد. دفعات بی شماری که باعث تأثیر منفی بر کودکانش شده اند. معلوم شده است که Max یکی از پسران دوقلوی آن ها، در حال زورگویی به Amabella، دختر Renata با بازی Laura Dern بوده است.

وقتی Celeste برای کمک گرفتن به دوستانش Madeline با بازی Witherspoon و Jane با بازی Shailene Woodley مراجعه می کند، Perry او را می یابد: جایی که Jane میفهمد شوهر Celeste شخصی است که دائم در حال تجاوز به وی است. در صحنه درگیری، Perry دوباره به Celeste حمله می کند، اما این بار او «تنها» نیست. Madeline، Renata و Jane برای دفع حمله این مرد دیوانه متحد شده اند، اما در نهایت Bonnie با بازی Zoe Kravitz  کسی است که قرار است او را بکُشد.

Vallee می گوید: «Perry دیوانه شده بود. اما این بار آخرش بود، چون نمیدانست که طبیعت همه نیروهایش را علیه وی متحد کرده است. این زنان با همدیگر بسیار قدرتمندند، نظیر یک اقیانوس خشم گین و قدرتمند.»

این مصاحبه خواندنی رو با Vallee در مورد صحنه آخر فیلم و پایان باز این فیلم و چرا نباید این فیلم هیچ فصل دومی داشته باشد را در ادامه می خوانید.

بسیاری از عوامل داستان، کارگردانی شما را می ستایند. ستایش آن ها شامل استفاده شما از نور طبیعی و فیلم برداری روی دست است. Alexander Skarsgard معتقد است شیوه فیلم برداری حس تئاتری داشته است. می توانید از رویکردتان در نحوه کارگردانی Big Little Lies برایمان بگویید؟

همه رویکرد من درباره روایت داستان و بازی است. اساسا زمان تدوین فیلم می کوشم کمترین دخالت را در آن داشته باشم. من بازی های خوب را از فیلم حذف نمی کنم. این همه داستان تدوین های منن است. و به همین دلیل همه عوامل مرا دوست دارند. چون میدانند من هم آن ها را دوست دارم. کارگردانی من صورت و بدن و همه حس آن ها را ضبط می کند و سپس جادوی بازی آن ها را آشار می کند. دوست دارم مخاطب حس کند ما ذهنشان را می خوانیم. مثل زمانی که در ماشین داشتیم از Reese فیلم می گرفتیم و او داشت به تنهایی رانندگی می کرد؛ من از صدای خود ماشین و زمان حاضر فیلم می گرفتم و بعدش در تدوین چند فلاش بک سریع زدم، اما از صدای فلاش بک ها هم استفاده نکردم، یعنی از صداهای گذشته استفاده نکردم. من به آنچه او داشت به آن فکر می کرد تدوین زده ام. در نقطه ای که Laura Dern دیوانه می شود و دیوانه وار فریاد می زند، همه چیز بازی بداهه بود. من به هیچ کدام از عوامل نگفته بودم که او قصد چه کاری را دارد. فقط رفتم و در گوشش گفتم: «میخواهم دیوانه بازی حسابی در بیاوری». کاری کن همه تعجب کنند و دیوانه شوند و البته مشخص شد که وی چقدر جوهره جنون داشته است.

 

در ابتدا قرار بود شما فقط دو قسمت را کارگردانی کنید. چه شد که تصمیم تان را عوض کردید؟

همه اش به خاطر Reese بود. او مرا قانع کرد! در ابتدا من قصد داشتم Sharp Objects را کارگردانی کنم، اما آن پروژه در زمان مقرر آماده نشد و من هم این فصل را تماما کارگردانی کردم. البته دوست نداشتم همه توانم را روی این سریال بگذارم و به همین دلیل به Reese گفتم: «این پروژه عالی است. با من شروعش کن و بعد از دیگر کارگردان ها استفاده می کنی و او هم پذیرفت. به تدریج که بیشتر و بیشتر کار می کردیم، او می پرسید: مطمئنی که نمی خواهی همه کار را کارگردانی کنی؟» در ابتدا قرار بود سریال «هفت» قسمت باشد و David هفت قسمتش را نوشت و گفت: «خب همینجا تمامش کنیم.» و البته HBO هم هفت قسمت را پذیرفت. بعدها Reese و Nicole و همه عوامل یکصدا گفتند: «بیایید تا آخرش همه چیز را ادامه دهیم.» و من هم گفتم: «باشد، بیایید انجامش دهیم.» و هم اکنون در حال کارگردانی Sharp Objects هستم. و البته حقم است! دارم دو سریال را پشت سرهم کارگردانی میکنم؟ حتما به یک «زامبی» تبدیل شده ام.

 این سریال در مورد یک داستان واقعی از خشونت خانگی بود. چگونه فرآیند ساخت این فیلم را در ذهنت آماده کردی؟

خب این داستان خیلی خوب نوشته شده است و در ابتدا روی همه عوامل و بازیگران هم گیرایی و تأثیر خودش را نشان داد. دوست داشتم مخاطب حس کند که همه ما طرف Celeste هستیم. ما در ذهن و فکر و سر وی جای داریم. ما همه آن چیزی که او به آن فکر میکند را می دانیم. و احساسش را حس می کنیم. داستان این گونه نوشته شده بود و همه ما باید قدردان David Kelly   باشیم. نشان دادن خشونت فیلم اما خیلی «سخت» بود. صحنه هایی که برای بازی Nicole و Alex هم سخت بودند. Nicole دوست داشت آن صحنه ها «تک برداشت» باشند و من مجبور بودم هر صحنه خشنی را «دوبار فیلم برداری» کنم. در ۸۰ درصد مواقع، Nicole با Alex خشن بود. Alex او را هل میداد و وانمود می کرد که به وی سیلی می زند. حتی رابطه جنسی شان هم «خشن» بود.

همه چیز بستگی به گیرایی داشت و این که چگونه داستان در حال پیش رفتن است. برای نخستین بار در قسمت دوم شما خشونت و رابطه جنسی را توأمان میبینید که البته فکر میکنم «دو شات» متفاوت هستند.هر شاتی حدود ۵۰ ثانیه طول می کشد و اصلا قرار هم نیست «کات» بدهیم. بنابراین حس مخاطب خیلی واقعی است، حس میکنید دوست ندارید آن جا باشید و به آن صحنه تعلق ندارید. خیلی ناراحت کننده است و خیلی هم واقعی و البته همراهی موزیک هم نمی تواند از دردش بکاهد. صدای طبیعی خود صحنه است و همین هم باعث می شود واقعی تر به نظر برسد. خب دوست ندارم به صحنه ها امتیاز بدهم، ولی برخی صحنه های این شکلی امتیاز بالایی دارند. هر چند من شخصا ترجیح می دهم بنشینم و برای تک تک کاراکترها یک داستان و پس زمینه بسازم.

 

در صحنه پایانی و  موزیک شب حاشیه (trivia night) که در آن Bonnie، Ed و Nathan قرار است آواز بخوانند، آیا آن ها واقعا آواز می خوانند؟

اوه نه. Zoe می تواند خیلی خوب بخواند و صدای شگفت انگیزی هم دارد، اما در عوض Adam Scott و James Tupper صدایشان فاجعه است! خیلی بدتر از حد تصور. دوست داشتم آن صحنه زیبا و احساسی شود و بنابراین از Conor O’Brien خواهش کردم بخواند. او خواننده اصلی گروه ایرلندی های روستایی هاست که به جای Adam Scott خوانده است. و البته من از Chris Issak خواستم به جای Trupper بخواند و مجبور بودیم همه چیز را برایش برنامه ریزی کنیم که طبیعتا نمی شد. پس از Daniel Agee استفاده کردیم که صدایش خیلی شبیه Chris Isaak است.

 

چه چیزی از فیلم برداری شب حاشیه و صحنه نهایی مشابه بود؟

در واقع سخت ترین صحنه ای بود که در کل عمرم فیلم برداری اش کرده بودم. ما دو هفته تمام «trivia» را فیلم برداری کردیم، از ۱۰ صبح تا ۸ بعد از ظهر و بعد تا ۶ صبح. سخت ترین بخشش فیلم برداری شبانه بود و بعد پوشش دادن همه صحنه ها: داستان طوری طراحی شده بود که همه باید همدیگر را نگاه می کردند. قرار بود همه پارتی را از زاویه دید Madeline، Celeste، Jane و البته Bonnie و Renata فیلم برداری کنم و بعد از آن نوبت به آقایان می رسید. و در همان زمان، همه کاراکترها قدم می زدند و Joseph و همسرش را نگاه می کردند. خب باید همه این ها را پوشش میدادیم که خیلی خیلی خیلی دشوار بود. مزیت هایی هم بود، از جمله این که صحنه عالی چیده شده بود، Alex لباس چرمی مدل Elvis به تن داشت و Nicole  و Reese لباس خنده دار و بی کلاسی تنشان بود. در زمان تدوین چالش واقعی آغاز می شد: یافتن ریتم صحیح و سرعت دقیق همه صحنه. چه کسی باید به چه کسی بنگرد و کجا و چطور و بعد کشف فلاش بک هایی که Jane می فهمد Perry همان شخص متجاوز به وی بوده است و اینجاست که Perry هم Jane را به خاطر می آورد. دیدن این پنج زن در اتاق بازجویی و وقتی که هیچ چیزی از آن ها نمی شنوید هم در نوع خودش جالب بود. فقط صدای نقس زدن ها و همهمه. و اینجاست که شخصی با فندکش بازی میکند و صدای کلیکی را می شنوید و البته صدای Nicole که در حال گفتن بخش آخر است و این جمله: «دیگر بسم است، تمامش کن. از دروغ هایت خسته شدم.» و ما هنوز در تعجب و کشف همه این ها هستیم. و البته داستان قرار است به کشف ما منجر شود.

 

میتوانید از فکرتان برای نحوه پایان دادن به داستان بگویید؟

David و من با هم نشستیم و سعی کردیم صحنه نهایی را طوری بچینیم که بسیار احساسی باشد. میخواستیم تماشاگر حس کامل «دروغ های بزرگ کوچک» را داشته باشد. همه دروغ می گویند تا از کسی که در کل سریال از همه آن ها متفاوت است، حفاظت کنند. کسی که اصلا توسط جمع پذیرفته نشده است و ما قطعا شگفت زده می شویم از این که کسی بخواهد کار درستی انجام دهد. ما مطمئن نیستیم، اما در عین حال به خودمان نهیب می زنیم: «حقش بود، لعنتی»

در کتاب تأکید شده است که پدر Bonnie کسی بود که از او داشت سوء استفاده می کرد و همین باعث شد که او Perry را در دَم بکُشد. اما چنین چیزی در صحنه نهایی نیست. آیا چینش صحنه نهایی همان چیزی بود که شما فکرش را می کردید؟

ما یک خط از «کارآگاه» در کتاب داشتیم و البته خیلی مفصل هم بود. بنابراین تصمیم گرفتیم اصلا آن بخش را کار نکنیم. یعنی داستان از آن «خط» متفاوت است. مستقل از مورد سوء استفاده قرار گرفتن، Bonnie می خواهد او را هُل دهد و این کار را به خاطر آن چهار زن دیگر هم می کند و البته Perry هم خیلی قدرتمند است و اینجا جای زیبای داستان است: کوچکترین و ضعیف ترین نفر او را هُِل می دهد و اتفاق اصلی می افتد. نمی خواستم این ها را به سوء استفاده در گذشته ربطش بدهم. چون اصلا ارتباطی به داستان من نداشت.

چگونه با Alex در مورد نقشش صحبت کردید؟

این مرد قطعا بازیگر بزرگی است. ما همه دوست داشتیم او «آدم خوب» داستان باشد. او پدری خوب است که با این شیاطین یک جا گیر کرده است و او آدم عمیقی است. حتی وقتی می گوید: «می خواهم عوض شوم. Celeste کمکم کن، میخواهم از شر این شیاطین خلاص شوم. لطفا با من این کار را نکن.» اما این شیاطین خیلی قدرتمندند و او دوباره به سرش می زند. اما این بار آخر است، چون نفهمیده است که طبیعت همه نیروهایش را علیه اش بسیج کرده است. این زنان خیلی قدرتمندند، هم چون اقیانوسی مملو از خشم.

 

صحنه نهایی که این زنان در ساحل دیده می شوند، پایان باز دارد. Witherspoon اخیرا اعلام کرده است که صحبت هایی در مورد فصل دوم وجود دارد و Liane Moriarty نویسنده ایده هایی در موردش دارد. آیا شما می خواهید فصل دوم را هم کارگردانی کنید؟

داستان کارآگاه هنوز تمام نشده است و این جایی است که می توان داستان را تمام کرد. سؤالاتی از قبیل « کار درست چه بوده است؟ چه اتفاقی افتاده است؟ » هم اکنون بر عهده مخاطب و ذکاوت وی برای کشف و تصور آن است. من البته فصل دوم را کار نمیکنم. دوست دارم کار دیگری انجام دهم. البته اگر فرصت دیگری برای کار دوباره با Reese، Nicole و همه این عوامل باشد، خب البته می پذیرم و دوست دارد. اما برای من Big Little Lies فقط یک بار میتوانست اتفاق بیفتد. فصل دوم، خیر. این جایش دیگر مربوط به مخاطب است تا در موردش صحبت کند. میتوانید هر چه دوست دارید تصور کنید. نمی خواهیم با ارائه فصل دوم، تصورات زیبای شما را به هم بریزیم!

 

خبرهای مرتبط با این خبر...

بازگشت Westworld از بهار ۲۰۱۸ برای فصل دوم در کامیک کان ۲۰۱۷ که به تازگی به پایان رسید شاهد انتشار تریلری زود هنگام از فصل دوم سریال Westworld ای که در اوایل کار ساخت و تولید فصل دوم اون است بو...
مقاله : بررسی فیلمهای کامیک بوکی سال ۲۰۱۸ با شروع سال جدید، همه میدونن که این سال خودشو آماده کرده تا بهترین سال برای فیلمهای کامیک باشه. فیلمهای کامیک ۲۰۱۸ ، یا ادامه ی سری فیلم های قبلی هستن...
اخبار تمدید و کنسلی سریالها : I’m Dying Up Here ، Veep و Blood Drive... سریال  Blood Drive که به تازگی پخش اون در فصل اول از شبکه ی Syfy آغاز شده بود ، بعد از پخش قسمت پایانی و از سوی  James Roland سازنده ی سریال ، رسما کن...
پایان قرارداد بازیگران سریال Hannibal ، کمرنگی امید به فصل 4 و احتمال حضور بازیگر اصلی در ... باز هم خبری جدید از کنسلی پرحاشیه ی سریال Hannibal... به گزارش آریافیلم ، در تازه ترین خبر تمامی عوامل سریال Hannibal آزاد اعلام شدند و دیگر قراردا...
تصاویر جدید از The Beguiled ، آخرین اثر Sofia Coppola حالا که فصل جوایز به پایان رسیده ، میتونیم خودمون رو از ۲۰۱۶ جدا کنیم بریم سراغ فیلمهای ۲۰۱۷ و The Beguiled ـه Sofia Coppola که این فیلم بر اساس رمانی...
اولین تریلر The Legend of Tarzan با حضور Alexander Skarsgard کمپانی فیلم سازی Warner Bros. اولین تریلر فیلم The Legend of Tarzan را منتشر کرد... به گزارش آریافیلم ، Alexander Skarsgard در این فیلم به عنوان نق...

درباره نویسنده

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه