اخبار روز فیلمهامراسم و جشنواره هانقد فیلم

واکنش منتقدین به فیلمهای روز دوم و سوم جشنواره کن ۲۰۱۹

در روز دوم و سوم جشنواره کن ۲۰۱۹ ، چهار فیلم در بخش اصلی رقابت فستیوال فیلم کن به نمایش در آمدند که در این پست، برخی از نخستین واکنش منتقدان به این فیلم ها را برای شما تدارک دیده ایم…

Les Miserables در روز دوم در بخش اصلی رقابت به نمایش در آمد.

نیکلاس باربر در بی بی سی، از پنج ستاره، سه ستاره به فیلم داد و نوشت: فیلم لج لی یک درام شهری با رویکرد ضدنژادپرستی است که به تقابل پلیس با شهروندان و شهروندان با شهروندان در یک محله فقیر نشین می پردازد. این فیلم تقریبا به روز رسانی فیلم La Haine متیو کاسوویتس یا Do The Right Thing اسپایک لی است و با وجودی که تاثیر تکان دهنده ی هیچ کدام از این دو شاهکار را ندارد، ولی سکانس تکان دهنده پایانی چنان اثری دارد که در کل اغلب فیلم ها، وجود ندارد.

پیتر برادشاو در گاردین هم از پنج ستاره، سه ستاره به بی نوایان لج لی داد. به نظر برادشاو بی نوایان لج لی، این فیلم طنز غیرقابل مقاومت است. او آغاز فیلم را با طنز و طعنه های مناسب، هوشمندی و انرژی می داند که رفته رفته با شروع سکانس های خشونت پلیس، از جذابیت اش کاسته می شود و به یک فیلم آشنا درباره ی خشونت پلیس و مشکلات طبقاتی، بدل می شود.

Les Miserables Les Miserables Les Miserables Les Miserables

Bacurau دیگر فیلم بخش مسابقه روز دوم فستیوال فیلم کن بود.

دیوید الریچ در ایندی وایر به فیلم B+ داد و درباره ی این فیلم نوشت که محل تلاقی فیلم های هفت سامورایی و هتل ها در یک وسترن هذیانی برزیلی است. الریچ این فیلم را قوی تر و ساختارمند تر از فیلم فیلهو می داند و می نویسد باکورا در قلمروی نیمه شب, عمیق تر فرو می رود و ایده اصلی اش را محکم تر نگاه می دارد، ارواح اش حقیقی می شوند و قهرمان هایش اسلحه به دست می گیرند.

پیتر برادشاو در گاردین از پنج ستاره، چهار ستاره به این فیلم داده است و آن را یک وسترن با استایل وحشت توصیف کرده است. برادشاو می نویسد: این فیلم واقعا یک فیلم عجیب است، که با حالت های قومی و انسان شناسی و مستندوار آغاز می گردد، به کابوسی مسموم تبدیل می شود و در نهایت به حمام خون با سبک جاکوین ( دوره ای در رنسانس) می رسد.

در روز سوم فیلم آتلانتیک () در بخش اصلی مسابقه به نمایش در آمد. توضیحات این فیلم را می توانید در این لینک بخوانید.

تیم رابی در تلگراف به آتلانتیک پنج ستاره کامل داد و نوشت: این درام سنگالی یک شعر سینمایی خالص است.

جی ویسبرگ در ورایتی می نویسد آتلانتیک یک فیلم رومانتیک و ملانکولیک است، بخشی از آن نقد اجتماعی و بخشی داستان ارواح است که درباره ی از دست دادن و همبستگی زنانه موفق عمل می کند.

اریک کان در ایندی وایر به فیلم نمره  B+ داده است و آن را یک داستان ارواح خیره کننده درباره ی مشکلات پناهندگان می داند.

پیتر برادشاو در گاردین از پنج ستاره، چهار ستاره به این فیلم داده و آن را فیلمی توصیف کرده که در آن ظلم و ستم افریقایی با رازهای فراطبیعی همگام می شود.

Sorry We Missed You تازه ترین ساخته ی کن لوچ، دیروز در بخش اصلی مسابقه کن به نمایش در آمد.

پیتر برادشاو در گاردین پنج ستاره ی کامل به این فیلم داد و آن را به سنت فیلم های کن لوچ، نزدیک به دزد دوچرخه ویتوریو دسیکا می داند. فیلمی شدید الحن، باز، خشمگین، بی نظیر و بی رحم درباره ی مشکلات حیاتی دنیای معاصر است.

استیو پاند در یادداشتی درباره ی این فیلم نوشت: فیلم تازه ی کن لوچ، می توانست باعث شود کارگردان اش اولین کسی باشد که سه نخل طلا می برد، اما برای گفتن حرفی تازه در حوزه ی معمول اش، دچار مشکل است.

رابین کالین در تلگراف این فیلم را متفکرترین و واضح ترین فیلم کن لوچ می داند.

اریک کان در ایندی وایر نمره B به این فیلم داده است

کافه سینما

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن