Top 10کامیک

۱۱۰ نکته ای که از نسخه بلوری Avengers: Infinity War فهمیدیم – بخش دوم

Avengers: Infinity War که به عقیده برخی ها بهترین فیلم ابرقهرمانی (البته تا اکران فیلم Avengers 4) است، به تازگی به صورت بلوری منتشر شده است. حالا می توان این اثر که حاصل تلاشی ۱۰ ساله در MCU (دنیای سینمایی Marvel) است را با کیفیت عالی در خانه مشاهده کرد. چه بخواهید تلاش ۳۰ ابرقهرمان برای نجات دنیا را ببینید، یا حتی اگر در پایان نیمی از آن ها را با یک بشکن، در حال محو شدن تماشا کنید. به هر حال تا زمانی که دنباله این فیلم در تاریخ ۳ می ۲۰۱۹ اکران شود، زمان زیادی دارید تا Avengers: Infinity War را بارها و بارها تماشا کنید و به نکات ریز و درشت آن توجه کنید.

در همین حین ما هم سرتاسر نسخه بلوری Avengers: Infinity War را بررسی کرده ایم تا اطلاعاتی درباره تولید فیلم، جزییات مربوط به MCU، و البته اطلاعاتی درباره دنباله این فیلم ارائه دهیم. مثلا اینکه Joe و Anthony Russo و نویسندگان Stephen McFeely و Christopher Markus گفته اند Captain America نقش خیلی مهمی در دنباله این فیلم دارد، Bruce Banner شاید شانس این را داشته باشد بدون Hulk هم نقش قهرمان را بازی کند، و شاید سلاح جدید Thor پل Bifrost را دوباره به راه بیاندازد و خیلی نکات دیگر. در نسخه دیجیتالی این فیلم، میزگردی با حضور تمام کارگردانان MCU وجود دارد که ۳۰ دقیقه به گفتگو درباره این دنیای ابرقهرمانی فوق العاده می پردازند. ما از آن جلسه هم نکات جالبی درباره MCU کشف کرده ایم.

با بخش دوم مقاله «۱۱۰ نکته ای که از نسخه بلوری Avengers: Infinity War فهمیدیم» با آریافیلم همراه باشید. برای مطالعه بخش اول مقاله اینجا را مشاهده کنید.

۵۶. مقر جدید Avengers یک ساختمان با ۱۸۶ مترمربع مساحت بود که توسط Charlie Wood و گروه تولیدش ساخته شد.

۵۷. نویسنده فیلمنامه Stephen McFeely در صحنه‌ی جلسه اعضای دولتی در کنار William Hurt در نقش Thunderbolt Ross حضور افتخاری دارد.

۵۸. لباس Vision همان لباسش در Civil War است، اما لباس Steve Rogers تغییر داده شده و نمادهای او به عنوان Captain America از آن گرفته شده است. هدف از این کار نشان دادن شخصیت های مختلف با رنگ و لعاب های متفاوت بود. این کار همچنین برای تطبیق دادن شخصیت های فراری مثل Steve Rogers با جامعه غیر ابرقهرمانی صورت گرفته است.

۵۹. صحنه بازجویی Doctor Strange اشاره ای به بازجویی شخصیت Dustin Hoffman در فیلم The Marathon Man است که شخص بازجویش به او می گوید: امنه؟

۶۰. اعضای Black Order فرزندان Thanos هستند. او سیاره ها را فتح کرده و کسانی را که به دردش می خورند به عنوان سرباز دور خودش جمع می کند.

۶۱. تیم سازنده گفتگوهای آنلاین زیادی درباره Hot Thanos (یا همان Thanos جذاب) دیده بودند و تصمیم گرفتند چانه او را به آن شکل خاص بسازند که خیلی جالب و خنده دار هم هست.

۶۲. احتمالا Rocket آن چشم مصنوعی که به Thor می دهد را قبلا در پشت خودش (!) قایم کرده باشد.

۶۳. نویسندگان برای قرار دادن داستانی مناسب برای به دست آوردن تبر جدید Thor دچار مشکلاتی شدند. اما صحنه ای که در Nidevellir رخ می دهد به نمایش بی رحمی Thanos کمک می کند، و همچنین به Thor این فرصت را می دهد تا خودش را اثبات کند.

۶۴. برای اینکه همه گروه تولید عقیده یکسانی درباره اتفاقات فیلم داشته باشند، Charlie Wood و تیمش محیط هایی خاص را با نورپردازی فیلمبردار Trent Opaloch و کمک Dan Deleeuw سرپرست جلوه های ویژه به صورت طراحی شده کشیدند که طی تولید فیلم و مراحل پس از تولید به آن ها رجوع می شد.

۶۵. سکانس ساختن تبر توسط Thor برای تدوین در کنار دیگر سکانس ها از نظر زمان بندی یک چالش محسوب می شد، برای اینکه باید Thor در زمانی که نهایت قدرتش را داشت در آن سکانس حضور می یافت.

۶۶. بازگشت Red Skull به دلیل نیاز فیلمنامه برای وجود یک نگهدارنده سنگ (Stonekeeper) اتفاق افتاد.

۶۷. تیم سازنده، مرگ Gamora را پایانِ بخش دوم فیلم می دانند، نه به خاطر اینکه لحظه تلخی برای تماشاگران یا دیگر قهرمانان است، بلکه لحظه ای دردناک برای Thanos است و این فیلم هم داستان اوست.

۶۸. شناور شدن Thanos در یک منطقه کیهانی پس از به دست آوردن سنگ روح یکی از طراحی های اصلی کامیک بوکی کشیده شده توسط Todd Harris بود.

۶۹. شخصیت Peter Dinklage توسط لنزهای خاص، جابجایی شخصیت ها و تغییر مقیاس صحنه های فیلمبرداری شده به یک موجود غول پیکر تبدیل شد. به گفته تیم سازنده، این کار به بیشترین مقدار دانش و محاسباتی نیاز داشت که در فیلم از آن استفاده کرده اند.

۷۰. تیم سازنده از طریق بازیگران Black Panther با شعارهای جنگی Wakanda آشنا شدند، که جزئی از فیلمنامه اصلی نبود. Winston Duke در پشت صحنه در حال تلاش برای گرم کردن بقیه بازیگران برای صحنه های جنگی بود که برادران Russo صدای آن ها را شنیدند و این بخش را به فیلمنامه اضافه کردند.

۷۱. در طول یک نمایش آزمایشی از فیلم، یکی از تماشاگران، موجودات Outriders را «سگ های فضایی» خطاب کرد، بنابراین Rocket هم در فیلم آن ها را «سگ های فضایی» خطاب می کند.

۷۲. طراحی کوره آهنگری Nidevellir چندین بار تغییر کرد تا بالاخره به آن چیزی که سازندگان می خواستند تبدیل شد.

۷۳. شخصیت Dinklalge می گوید این تبر می تواند پل Bifrost را کنترل کند، سازندگان تاکید می کنند این قضیه فقط از نظر تئوری ممکن است.

۷۴. نسخه های دیگری از فیلمنامه بودند که بیشتر روی ظاهر سالم Titan مانور می دادند تا این نسخه ویران شده.

۷۵. Thanos برای استفاده از هر کدام از سنگ ها باید دستش را مشت کند، که تقریبا تنها نقطه ضعف او در این فیلم است.

۷۶. Doctor Strange از طلسم معروف Crimson Bands of Cyttorak در کامیک ها برای مهار کردن Thanos استفاده می کند.

۷۷. وقتی Mantis دستش را روی سر Thanos گذاشته و ذهنش را می خواند، بازیگر این نقش Pom Klementieff باید با طناب آویزان شده تا روی سر یک Thanos از جنس فوم که بالای سر Josh Brolin قرار گرفته بنشیند، که Brolin هم قبلا حالت های مختلف چهره اش را برای این صحنه ضبط کرده بود. Brolin همچنین به دست هایی از جنس فوم به اندازه دست های Thanos نیاز داشت تا دیگر بازیگران با آن ها تعامل داشته باشند.

۷۸. Thanos از سنگ قدرت برای تخریب ماه و از سنگ فضا برای کشیدن آن به سمت Titan استفاده می کند.

۷۹. Black Dwarf عضو غول پیکر Black Order مستقیما از کامیک ها وارد فیلم شده بود.

۸۰. نبرد بین Vision و Black Order در Wakanda در یک مزرعه در آتلانتا با دمای ۳۳ درجه سانتیگراد و ۹۰٪ رطوبت فیلمبرداری شده است.

۸۱. خط داستانی Banner به او اجازه داد بدون استفاده از Hulk در این فیلم نقش قهرمان را بازی کند، اینکه آیا این جریان ادامه پیدا می کند یا خیر مشخص نیست.

۸۲. از برخی شخصیت ها در فیلم بعدی بیشتر استفاده می شود. مثلا Captain America در فیلم بعدی نقش بیشتری دارد.

۸۳. نبرد Doctor Strange در بهترین وضعیتش با Thanos وقتی تقریبا همه سنگ ها را در اختیار دارد، اشاره ای به فیلم The Raven محصول ۱۹۶۳ ساخته Roger Corman با بازی Vincent Price, Boris Karloff, Jack Nicholson دارد.

۸۴. طراحان خط داستانی اولیه یا شاید هم تیم جلوه های ویژه، ایده مخفی کردن سنگ زمان در بین ستارگان را مطرح کرده بودند.

۸۵. یک یادآوری اینکه Wanda Maximoff ملقب به Scarlet Witch قبل از اینکه از سنگ ذهن برای زندگی بخشی به Vision استفاده شود، از آن در عصای Loki قدرتی به وجود می آورد، و او تنها کسی است که می تواند هردوی آن ها را از بین ببرد، البته اگر Thanos کنترل سنگ زمان را در اختیار نداشت.

۸۶. تیم سازنده می گویند Thanos در حالت رویاگونه ای برای ملاقات با روح Gamora به درون سنگ روح می رود. اما آن ها مشخص نمی کنند این یک کابوس است یا Gamora واقعا آنجا حضور دارد یا همه این ها فقط در ذهن Thanos اتفاق می افتد.

۸۷. مترسک ساخته شده از زره Thanos در پایان فیلم در گوشه تصویر دیده می شود.

۸۸. کمپانی جلوه های ویژه Digital Domain روی Thanos، کمپانی WETA روی صحنه نبرد Titan و کمپانی ILM روی صحنه نبرد Wakanda کار کرده اند. نحوه کار به این صورت بوده که آن ها روی جزییات صحنه کار می کرده اند و قبل از نمایش خروجی نهایی باید اجازه کارگردان ها را می گرفته اند، که برای هر بار اصلاح چندین هفته زمان صرف می شده است. همه صحنه ها و سکانس های مختلف باید از این فیلتر عبور می کردند.

۸۹. تم موسیقی Black Panther ساخته Ludwig Göransson در Infinity War استفاده شده است. برادران Russo با Göransson در سریال Community همکاری داشته اند.

۹۰. صحنه پس از تیتراژ Nick Fury که در پایان آن در حال گفتن دیالوگ «Motherf–ker» به صورت کامل است، چندین بار فیلمبرداری شد، چون هربار گروه سازنده نمی توانستند جلوی خنده خودشان را بگیرند.

میزگرد کارگردانان: شامل هفت کارگردان مهم و بزرگ MCU یعنی Jon Favreau, Ryan Coogler, James Gunn, Peyton Reed, Joss Whedon, Anthony Russo, Joe Russo و با حضور افتخاری Taika Waititi.

۹۱. Favreau از همکاری اش در فیلم های کامیک بوکی از زمان فیلم Batman Forever ساخته Joel Schumacher می گوید. او در آن فیلم نقش یکی از دوستان Bruce Wayne را بازی کرده است.

۹۲. Favreau از موفقیت فیلم Elf ساخته خودش که او را به دنیای سینما معرفی کرد می گوید و اینکه آن فیلم باعث شد برای کارگردانی Iron Man انتخاب شود.

۹۳. Transformers او را متقاعد کرده اند فیلم هایی با جلوه های ویژه خوب موفقیت آمیز خواهند بود. Russo و Favreau درباره اوج گیری فیلمسازی با جلوه های ویژه و انتخاب Robert Downey Jr در ابتدای مسیر و ادامه آن مسیر با انتخاب دیگر بازیگران فوق العاده MCU صحبت می کنند.

۹۴. همه کارگردان های حاضر در این جلسه در افتتاحیه اکران Black Panther حضور داشته اند.

۹۵. Coogler که سال ۲۰۰۸ هنوز در دانشکده کارگردانی درس می خوانده، شاهد رفت و آمد Favreau و Downey Jr بوده که از این سینما به آن سینما می رفتند تا واکنش مردم را نسبت به Iron Man ببینند.

۹۶. Waititi با تماس ویدیویی از پراگ از طریق یک تبلت به بقیه کارگردانان می پیوندد، در حالی که نسخه رباتی او هم که تبلت جای سر آن قرار گرفته کاملا با خودش همخوانی دارد!

۹۷. بقیه اعضا کنجکاوند بدانند چطور Disney/Marvel به Waititi اجازه داده اند در فیلم Thor: Ragnarok هرکاری دلش خواست بکند، که همه به این نتیجه می رسند این راهی است که ابتدا توسط Gunn در سری Guardians of the Galaxy باز شده بود.

۹۸. رویکرد Waititi مانند فیلم Big Trouble in Little China است، جایی که تنها چیزی که Jack می خواهد این است که ماشینش را پس بگیرد. در Thor: Ragnarok هم Thor همیشه درحال سوال پرسیدن درباره این است که آن ها کجا هستند و چه اتفاقی افتاده است.

۹۹. Whedon از خواندن کامیک بوک ها در بچگی و روش داستان نویسی Gene Colan در آن ها می گوید؛ اینکه شخصیت اصلی همان شخصیت قدیمی بود اما یک رویکرد جدید و تازه به آن صورت می گرفت، که او Taika و بقیه را در رویکردشان نسبت به شخصیت های از قبل معرفی شده MCU اینطور مقایسه می کند.

۱۰۰. Favreau تایید می کند Kevin Feige با ایده حذف کردن هویت های مخفی و رفتار خاص Nick Fury موافق بوده؛ Whedon درباره موافقت Feige با صحنه غذا خوردن Avengers در رستوران می گوید. که این صحبت ها به گفتگویی درباره کنار آمدن Feige با تغییر یا اضافه کردن نکات خاصی به داستان منجر می شود.

۱۰۱. Whedon می گوید صحنه غذا خوردن Avengers در رستوران را پس از کنفرانس های خبری فیلم Avengers فیلمبرداری کرده اند. Chris Evans آن زمان ریش درآورده بود، پس باید با گریم قرار دادن دستش روی صورتش و زاویه دوربین خاصی آن صحنه را بازی می کرد.

۱۰۲. Favreau از اولین فیلم Guardians به عنوان کمدی ترین فیلم MCU یاد می کند، اما Gunn می گوید Thor: Ragnarok اولین فیلم MCU است که او آن را کمدی درنظر می گیرد.

۱۰۳. اولین نسخه از فیلمنامه Gunn که در ابتدا فکر می کرد بیش از حد خنده دار است توسط Whedon اینطور تفسیر می شود: “باید James Gunnی بودن اون رو بیشتر می کردی. که این باعث می شود آن سکانس «۱۲٪ از یک نقشه» در اولین فیلم Guardians به وجود بیاید.

۱۰۴. Coogler وقتی برای کارگردانی Black Panther انتخاب شد که Captain America: Civil War در مراحل پس از تولید به سر می برد، بنابراین او باید فیلمی را می ساخت که شخصیت اصلی آن قبلا توسط شخص دیگری معرفی شده بود. او از برادران Russo به دلیل کار فوق العاده آن ها در معرفی این شخصیت تشکر می کند.

۱۰۵. این یکی برای ما ایرانی ها جالب و مایه افتخاره! Coogler درباره ملاقاتش با Francis Ford Coppola (کارگردان شاهکار The Godfather) می گوید. Coppola از فیلم Brigadoon و کتاب حماسی «شاهنامه فردوسی» به عنوان منابع الهامی یاد کرده که Coogler باید از آن ها در ساخت فیلمش یعنی Black Panther بهره ببرد.

۱۰۶. Gunn از Rocket Raccoon به عنوان تمثیلی از هیولای فرانکنشتاین یاد می کند، سرچشمه ای که کل داستان از او نشات می گیرد. برادران Russo نیز می گویند که می توان این شخصیت را با هر کسی از نظر احساسی مرتبط کرد، مثلا با Thor که همه چیزش را از دست داده است.

۱۰۷. صحنه پس از تیتراژ Thor و Iron Man 2 توسط Branagh (کارگردان Thor) ساخته شد؛‌ این نشان می دهد که هر کارگردان می تواند شخصیت فیلم خودش را در فیلم های دیگر کنترل کند، که همه این ها دست به دست هم داده تا ساختار یکپارچه MCU را تشکیل دهد.

۱۰۸. Reed می گوید برادران Russo پیش دستی کرده و از Giant Man به جای فیلم Ant-Man and the Wasp در فیلم Captain America: Civil War رونمایی کرده اند.

۱۰۹. قرار بود Wasp در Captain America: Civil War و هر دو فیلم Avengers حضور داشته باشد که این اتفاق نیفتاد.

۱۱۰. قرار بود از Wakanda در Avengers: Age of Ultron استفاده شود؛ Whedon می گوید آن زمان آن را Wakinda خطاب می کردند و سپس هم این ایده از فیلمنامه حذف شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن