اخبار روز فیلمهااخبار فیلم

شک و تردید در ساخت دنباله ی Mad Max: Fury Road

بر کسی پنهان نیست که فیلم Mad Max: Fury Road که به یکی از شاهکار های نوین سینما لقب گرفته است به دلایل پنهان و عجیب غریب و نا مشخصی برای مدتی طولانی، حتی بنابر گفته ها بیشتر از ۵ سال که شوکه وار می باشد در حال ساخت بود که در نهایت در سال ۲۰۱۵ به اکران سراسری رسید. از مشکلات اب و هوایی و طوفان های شنی گرفته تا جر و بحث و درگیری های دو ستاره ی فیلم، Charlize Theron و

Tom Hardy تا باعث شود اکران فیلم بارها به تعویق بیفتد.

اما سرانجام با اکران فیلم در سال ۲۰۱۵ تمام این مشکلات و تعویق ها انگار ارزشش را داشت. اخرین اثر George Miller ، یک تجربه خاص با اکشن سکانس هایی منورکننده و یک خط داستانی با هدف نه تنها نقد و تعریف های مثبت کثیری را به خودش جلب کرد و به فروش جهانی رقمی حدود ۴۰۰ میلیون دلار رسید، بلکه به موزه اش ۶ اسکار نیز اهدا کرد. حال در هالیوود اگر تمام موارد و موفقیت های بالا را در داخل یک ظرف بگذارید محصول یک دنباله یا قسمت دوم خواهد بود و این امتیازیست که هیچ کمپانی فیلمسازی در هالیوود از ان چشم پوشی نخواهدکرد. در شرایط عادی شما اول از همه به یک فیلمنامه برای قسمت دوم فیلمی احتیاج دارید اما تمام اون تعویق ها یک امتیاز دیگر را هم برای این کارگردان با تجربه فراهم کرده بود و میلر در همین فاصله زمانی که باعث ایجاد مشکلات سر صحنه فیلم اش می شد را استفاده کرده و دو فیلمنامه برای دو فیلم جداگانه برای دو شخصیت اش با بازی تام هاردی و چارلیز ترون نوشت. طی سال های اخیر هم هر دو ستاره ی فیلم و هم خالق این فیلم علاقه ی خودشان را برای ادامه دادن داستان Mad Max: Fury Road اعلام کرده بودند اما حال طبق اخبار و شایعات رسیده، اینگونه بنظر میرسد که ساخت Mad Max: Fury Road 2 شاید هرگز و هرگز اتفاق نیفتد.

ماه نومبر سال گذشته، کارگردان و نویسنده، جورج میلر و کمپانی فیلمسازی وی شکایتی را بر علیه کمپانی وارنر برادرز، کمپانی تولید کننده ی Mad Max: Fury Road به حرکت انداختند بر این مبنا که این کمپانی بزرگ حق پاداش این فیلمساز را که چیزی به رقم هفت میلیون دلار می باشد که پاداش وی برای نگهداشتن بودجه ی نهایی فیلم به رقمی پایینتر از ۱۵۷ میلیون بوده را پرداخت نکرده است و در عین حال وارنر برادرز نیز مدعیست این فیلمساز موفق به انجام این هدف نشده و بودجه ی نهایی این فیلم از ان عدد بالاتر هم رفته است بنابراین وی شامل این پاداش نمی شود. لازم به ذکر است، وارنر برادرز تمام تلاشش را هم کرد تا این پرونده قانونی را از خاک استرالیا به امریکا منتقل کند اما دادگاه اصلی استرالیا هیچگاه این اجازه را به این کمپانی نداد.

به گزارش آریافیلم ، دادگاهی که به تازگی این پرونده سنگین و پیچیده را برعهده گرفته است حقایقی را کمی از تاریکی دراورده است. جناح اول، کمپانی فیلمسازی میلر مدعی می باشد Mad Max: Fury Road از مبلق ۱۵۴٫۶ میلیون دلار پله ای بالاتر نرفته است اما در مقابل، کمپانی عظیم وارنر برادرز به سختی بر سر عدد ۱۸۵٫۱ میلیون دلار ایستاده و می گوید بودجه ی این فیلم که توافقه ی ۱۵۷ میلیون دلار بوده به هدف نرسیده است. در دادگاهی که بتازگی به سرانجام رسیده بود جورج میلر اعلام کرد، وارنر برادرز بر ساخته نشدن یک سری صحنه هایی که در فیلمنامه وجود داشتند پافشاری شدیدی داشته و میلر نیز در همین سبب مجبور بوده تا چند صحنه ی جدید، خارج از فیلمنامه، و همچنین یک پایانبندی جدید را فیلمبرداری کند. بر همین مبنا کمپانی فیلم سازی میلر در یادداشتی به دادگاه تائید کردند وارنر برادرز مدتی بعد قبول کرده بود بودجه ی فیلمبرداری این صحنه ها را که مبلغی حدود ۳۱ میلیون دلار است را بعدا از بودجه اصلی حذف کند چون این بازفیلمبرداری ها بر سبب مداخله ی وارنر برادرز بوده است نه فیلمنامه.

اما در جناح دوم، در دادگاه، کمپانی وارنر برادرز نیز مدعیست که فیلم Mad Max: Fury Road اگرچه با تمام شگفتی با بودجه ی اولیه ی مشخص شده به اتمام رسید اما همچنین همراه بوده با هزینه های اضافه ایی که مستقیما توسط کمپانی فیلمسازی میلر ایجاد شدند. این کمپانی بزرگ همچنین ادعا دارد که فیلمبرداری یک پایان بندی جدید از طرف انان تنها یک پیشنهاد بوده تا پافشاری و کمپانی فیلمسازی میلر توافق کرده بود تا هزینه ساخت بعضی از این صحنه های جدید را شخصا در سال ۲۰۱۳ بر عهده بگیرد. بنابراین طبق گزارشات رسیده به خبرگزاری معتبر آریافیلم، بدلیل رابطه ی تیره و تار شده ی این دو جناح توسط وارنر برادرز بنابر نپرداختن پاداش جورج میلر، این دو برای کار بروی هرگونه پروژه ی مشترکی در اینده شاید هرگز بر سر یک میز نشنینند.

طی مصاحبه ای با یک روزنامه ی استرالایی، جورج میلر اعلام داشت وی چندین فیلمنامه اماده دارد و تنها مشغول بازی های قانونی نبوده است از ان طرف هم بنظر می رسد باید اسم میلر را از هرگونه پروژه ی دی سی که در خیالتان داشته اید بردارید چون حالا حالا ها اتفاق نخواهد افتاد. اما در پاین باید دید ایا این کارگردان و فیلمساز افسانه ای پشت دوربین فیلمی دیگر بسرعت خواهد نشست یا باید باری دیگر شاهد یک فاصله ۱۷ ساله مانند فاصله ی مابین Babe: Pig in the City و Mad Max: Fury Road باشیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن